جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دین پرور - بنیاد نهج البلاغه

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی نهج البلاغه گفت: با توجه به تلاشی که استکبار جهانی در تفرقه میان ادیان به راه انداخته است وظیفه همه ادیان است که نسبت به این دسیسه دشمنان آگاه و در جهت ایجاد صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید جمال الدین دین پرور عصر امروز در مراسم رونمایی از ترجمه  نامه 31 نهج البلاغه حضرت علی (ع)  با بیان این که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری در ارایه چهره ای خشن از اسلام و مسلمانان دارند اظهارداشت: ترویج و انتشار معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه نهج البلاغه می تواند کمک بسیاری در معرفی صحیح این دین مسالمت آمیز به جهانیان داشته باشد.

رئیس بنیاد  بین المللی نهج البلاغه با بیان اینکه تعالیم اسلام برای بشریت حکم داروی شفا بخش دارد افزود: پیام امام علی (ع) در خطبه 31 نهج البلاغه دعوت به صلح و دوستی است که باید این پیام فرازمانی به گوش جهانیان برسد.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی خود را پیشگام در ترجمه معارف و علوم  معرفی می کنند؛ خطاب به مترجم این اثر ارزشمند اظهار داشت: شما نشان دادید که کشورهای شرقی به خصوص ژاپن می تواند هم از نظر صنعت و هم از نظر ترجمه بر کشورهای غربی پیشی بگیرد.

رئیس بنیاد نهج البلاغه با بیان اینکه رسالت همه ادیان الهی واحد و تمامی آنها از یک خانواده می باشند افزود: دین اسلام دین صلح، دوستی و اخوت است که از منظر این دین تمامی ادیان چه الهی و چه غیر الهی قابل احترام اند.

  وی با بیان اینکه علیرغم تلاشی که صهیونیست جهانی در تفرقه و ایجاد اختلاف میان ادیان الهی می کند، وجه اشتراک تمامی ادیان  را صلح، دوستی  و زندگی مسالمت آمیز و بدوراز خشونت دانست و گفت: به تصریح قرآن کریم ما فرقی میان انبیاء الهی نمی گذاریم و رسالت تمامی آنها را یکسان می دانیم.

ادیان با یکدیگر تنش، چالش و درگیری ندارند

وی با تاکید بر اینکه ادیان با یکدیگر تنش ، چالش و درگیری ندارند بیان داشت:  گرچه ادیان الهی در طول زمان دچار تحریف و اشتباه شده اند؛ اما اصول احکام تمامی ادیان صلح، دوستی، اخوت و کمک رسانی به انسان ها می باشد.

آیت الله دین پرور با اشاره به اینکه امروز بسیار ضروری است که ادیان نزدیکی و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند اظهار داشت: با توجه به تلاشی که استکبار جهانی در تفرقه میان ادیان به راه انداخته است وظیفه همه ادیان است که نسبت به این دسیسه دشمنان آگاه و در جهت ایجاد صلح، دوستی و زندگی مسالمت آمیز تلاش کنند.

وی در پایان با بیان اینکه ترجمه نامه 31 نهج البلاغه حضرت علی(ع) می تواند نقش بزرگی در صلح و دوستی داشته باشد افزود: حضرت در این نامه فرزندشان را به دوستی، اخوت و زندگی مسالمت آمیز دعوت می کنند که می تواند سرمشقی برای تمامی جوانان امروز باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha