دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله دین پرور

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه عهدنامه مالک اشتر را افتخاری برای همه شیعیان و محبان امیرالمومنین علی(ع) توصیف کرد.

آیت الله دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت شهادت مولی الموحدین امام علی (ع) ابراز داشت: امروز حقیقتاً ما مفتخریم که وقتی در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سخن از حکومت مردمی و عادلانه به میان می آید، ذهن جهانیان بیش از هر چیز متوجه عهدنامه مالک اشتر و حکومت امیرالمومنین (ع) می شود.

وی همچنین با بیان این که شخصیت امام علی(ع) یک شخصیت فرازمانی و فرامکانی است، افزود: حضرت با وجود همه سختی ها و کارشکنی ها و فتنه ها در زمان حکومت خویش ، موفق به اجرای عدالت شد و حکومت کوتاه ایشان با دستاوردهای عظیم خود ، مایه مباهات و افتخار برای نه فقط شیعه و مسلمان که هر انسان حقیقت طلبی است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به دوران حکومت ظاهری حضرت علی (ع) پس از گذشت 25 سال از ارتحال پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: از زمانی که امام علی (ع) با اصرار مردم ، حکومت را پذیرفتند، سلسله اقداماتی از سوی مخالفان ایشان بر علیه حکومت علوی صورت گرفت که از آن جمله می توان به سه جنگ جمل، صفین و نهروان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه این جنگ ها و مشکلاتی که در دوران حکومت کوتاه امیرالمومنین (ع) ایجاد کردند، اما حضرت در ارایه و تثبیت الگوی حکومت عدل اسلامی ، موفق بودند و این الگو را برای تاریخ به یادگار گذاشتند.

وی ادامه داد: در زمان حکومت امام علی (ع) ، حضرت توانستند حداقل های زندگی را برای مردم فراهم کنند و با وجود مشکلات سیاسی و درگیری های متعدد، عدالت و رفاه را برای جامعه اسلامی به ارمغان آورده و حقیقتاً ایشان در مسیر پیاده کردن اهداف و آرمان های مقدس اسلام، موفق بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha