دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خبر گزاری حوزه

شبکه فرهیختگان رسانه ملی -چهار سیما- به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث تدارک گسترده ای دیده است. تدارکی که از حضور حجت السلام فاطمی و دین پرور و از وصف و مدح حضرت محمد مصطفی(ص) تا سیره عملی و زندگی ایشان از دیدگاه امام علی(ع) را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه این شبکه فردا و سه شنبه با پخش برنامه های گفتگو محور، سخنرانی های مذهبی، فیلم های سینمایی، میان برنامه های دیدنی، مستند های تماشایی و... عید مبعث را جشن می گیرد.

* وصف و مدح رسول رحمت

اندیشمند فرزانه حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی نیا روز مبعث ساعت 19:20، دلهای مومنان را با سخنرانی در وصف و مدح حضرت محمد مصطفی(ص) و روایت رنج ها و زحمات آن نبی بزرگوار برای هدایت امت، بیش از پیش روشن می کند. این برنامه به کوشش واحد تامین برنامه تولید شده است.

*نسیم هدایت از شبکه چهار می وزد

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دین پرور درباره سیره عملی و زندگی پیامبر (ص) از دیدگاه امام علی(ع) از دیگر برنامه های ویژه مبعث است که ساعت 8:30 روی آنتن می رود.

گفتنی است در این برنامه چهار ویژگی اخلاق حضرت رسول(ص) که عبارتند از :1- سیره پیامبر (ص) مبنی بر میانه روی است، 2- سنت پیامبر مبنی بر رشد است، 3- سخن پیامبر (ص)قانون است و 4- حکم پیامبر در هر امری مطابق عدل است و باید همیشه رعایت شود نیز بررسی می شود.

*معرفتی دگر از مبعث

برنامه معرفت با هدف تحلیل و بررسی بعثت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) و شرح نزول قرآن مجید میزبان حجت الاسلام والمسلمین محمد علی مهدوی راد است.در این بر نامه که اجرای آنرا دکتر مجید امامی بر عهده دارد، موضوع"دین اسلام دین رحمت است و پیامبر رحمت الهی است" نیز تبیین می شود.

این برنامه سه شنبه ساعت 12 روی آنتن می رود.

*میهمانان راز از جشنواره پیامبر اکرم (ص)  می آیند

برنامه«راز» شبکه فرهیختگان برای بررسی موضوعات روز جهان اسلام میزبان تعدادی از میهمانان نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اکرم(ص) است.

این همایش که با  موضوع طراحی نشانه نوشته "محمد رسول الله" از سوم خرداد آغاز به کار کرده است، به همت مجمع جهاني اهل‌بيت (ع) با هدف استفاده از ظرفيت پژوهشگران، متفكران، نويسندگان و هنرمندان داخلي و بين‌المللي براي مقابله با اهانت‏هاي فرهنگي، هنري و سينمايي به اسلام و پيامبر(ص) برگزار مي‌گردد.

راز سه شنبه ساعت 23:15 به مدت 120 دقیقه روی آنتن می رود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha