شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دین‌پرور

حوزه / رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با معرفی جورج جرداق به عنوان یک اندیشمند ارزشمند لبنانی گفت: عشق به امام علی(علیه السلام) از کودکی در جورج جرداق نهادینه شده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور در مراسم تجلیل از مقام اندیشمند مسیحی لبنانی، جورج جرداق اظهار داشت: بزرگداشت این دانشمند مسیحی که عمر خود را در راه عشق و علاقه به امیرالمومنین، حضرت علی(علیه السلام) سپری کرد، کاری ارزشمند است.

وی بیان کرد: جورج جرداق در گفته‌ها و سخنانش عشق به حضرت علی(علیه السلام) و ارادت به ایشان موج می‌زد و این عشق و ارادت ناشی از شناخت کافی از ایشان بود.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه تصریح کرد: جورج جرداق از زمان کودکی از طریق برادرش با نهج‌البلاغه و افکار و دیدگاه‌های حضرت علی(علیه السلام) آَشنا شده بود و عشق به امام علی(علیه السلام) در واقع از کودکی در جورج جرداق نهادینه شده بود که این نشان از اهمیت دوران کودکی در یادگیری و شناخت دارد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی جرداق کتاب «امام علی، صدای عدالت انسانی» را نوشت، بسیاری او را کمونیست خواندند در حالی که این نسبت‌ها به او نارواست زیرا او از حضرت علی(علیه السلام) نوشت و افکار ایشان با این نظام‌ها همخوانی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه برای شناخت هر مکتبی باید به دنبال شناخت افراد شاخص آن مکتب برویم، عنوان کرد: جورج جرداق نیز از کودکی با شخصیت حضرت علی (علیه السلام) آشنا شد.

سفیر سابق ایران در لبنان نیز در این مراسم اظهار داشت: جورج جرداق تنها یک کتاب به رشته تحریر درنیاورد بلکه کتاب او یک حقیقت را در لبنان زنده کرد که تاثیر این حقیقت بین‌المللی شد.

غضنفر رکن‌‌آبادی عنوان کرد: او تاثیرگذاری گسترده‌ای در سراسر جهان به ویژه لبنان گذاشت که امیدواریم مسیر او تداوم پیدا کند.

گفتنی است: جورج جرداق نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس مسیحی لبنانی و استاد ادبیات دانشگاه بیروت بود که در 14 آبان 1393 درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha