دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دین پرور

حوزه/ مدیر بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان جلوی تلاش دشمنان را برای ضربه زدن به دین و کشور گرفت همه‌گیر کردن این فریضه الهی است.

آیت الله دین پرور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است اظهار کرد: شارع مقدس بیان کرده است که مردم باید از فضای جامعه مراقبت کنند تا یک سری از افراد نتوانند فضای معنوی جامعه را دست خوش امیال و شهوات خود قرار دهند.

وی بیان کرد: در هر جامعه‌ای افراد ناجوری وجود دارند که نمی‌خواهند فضای مناسبی در جامعه وجود داشته باشد تا بتوانند به کارهای ناپسند خود ادامه دهند و نیاز است که مردم دست به دست هم دهند تا نگذرانند این افراد موفق شوند.

مدیر بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه افزود: حریم جامعه احترام خاصی دارد و حفظ این حریم از واجبات یک جامعه دینی است و همه وظیفه دارند این حریم را حفظ کنند.

وی با بیان این که مسئولین در هر جایگاهی که هستند باید به وظیفه خود را در مورد امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند تصریح کرد: قوه مقننه وظیفه دارد با قانون‌گذاری مناسب شرایطی را فراهم کند که مانعی در این امر وجود نداشته باشد.

آیت الله دین پرور ابراز داشت: قوه مجریه نیز در مقام اجرای قوانین و قوه قضائیه در برخورد با متخلفین باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

وی عنوان کرد: با این که وظیفه مسئولین در اجرای این فریضه بسیار بالا است، ولی با این حال مردم بیشترین وظیفه را در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند و خودشان باید مراقبت کنند.

مدیر بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه با اشاره به این که در جایی که خلافی مشاهده می‌شود باید نهی شود گفت: زمانی که زن بدحجابی در جامعه باشد اگر ده خانم تذکر دهند آن زن مراعات خواهد کرد.

وی با بیان این که مردم اگر کوتاهی کنند گناه زیاد می‌شود عنوان کرد: اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر را عمل نکنند مانند کسی است که در خانه را باز کرده و جواهراتش را در داخل حیات خانه بگذارد.

آیت الله دین پرور افزود: با ترک امر به معروف و نهی از منکر تمام سرمایه‌های جامعه در خطر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم  مطرح کرد: مردم خود باید در این مورد کاری انجام دهند و وجود نهادهای تخصصی مانند وزارتخانه نمی‌تواند به تنهایی مشکلی را حل کند و تا زمانی که مردم نخواهند این مشکل پا بر خواهد ماند.

مدیر بنیاد بین المللی نهج‌البلاغه با بیان این که امام حسین(ع) جان خود را برای احیای فریضه امربه معروف داد بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان جلوی تلاش دشمنان را برای ضربه زدن به دین و کشور ما گرفت همه‌گیر کردن این فریضه الهی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha