جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسکات واکر نامزد انتخابات رئیس جمهوری آمریکا

حوزه/ اظهارات توهین آمیز اسکات واکر، نامزد ریاست جمهوری آمریکا درباره مسلمانان با واکنش رهبران ادیان همراه شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از http://www.jsonline.com ائتلافی از رهبران ادیان مختلف در نامه‌ای سرگشاده از اسکات واکر نامزد انتخابات رئیس جمهوری آمریکا خواستند درباره سخنان توهین‌آمیز اخیرش مبنی بر اینکه اکثریت مسلمانان افراطی و بی‌منطق هستند توضیح دهد. آنها تأکید کردند این گونه سخنان، زندگی مسلمانان آمریکا در سراسر کشور را به خطر می‌اندازد.

حدود سی نفر از رهبران دینی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان این نامه را که توسط سرپرست ويسكانسين، بزرگترین سازمان اسلامی نوشته شده و روز جمعه به اسکات واکر فرماندار ایالت ویسکانسین و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آینده ارسال شد، امضا کرده اند.

افراط گراها، مسلمانان را هدف قرار داده اند

در این نامه آمده است: «شبه‌نظامیان افراط گرا، مسلمانان و مؤسسات اسلامی را جزء اهداف خودشان قرار داده‌اند. این مسأله باعث افزایش خشونت لفظی و توطئه‌چینی علیه مسلمانان شده و می‌‌تواند در درازمدت به افزایش آزار و یا خشونت علیه مسلمانان توسط افراط‌ گرایان بومی منجر شود.»

در این نامه که توسط احمد قریشی ریاست جامعه اسلامی شهر ميلواكي آمریکا نوشته شده تأکید شده که اهمالِ "واکر" در اذعان به اشتباهی که کرده موج جدیدی از حمله علیه مسلمانان را باعث شده است.

صنعت "اسلام هراسی" در آمریکا

در بخشی از این نامه آمده است: «همانطور که می‌دانید در این کشور، صنعتی به اسم اسلام‌هراسی وجود دارد  که در پی متهم کردن و بدنام کردن همه مسلمانان و دینشان اسلام است.»

همچنین خطاب به نامزد ریاست جمهوری آمریکا تأکید شده: «عدم اقدام شخص شما به اصلاح اظهارات اخیرتان به طور روشن و واضح، جان‌ها و اموال مسلمانان امریکا از جمله مسلمانان ویسکانسین و مساجد آنها را به خطر انداخته است.»

یادآور می شود ماه گذشته اسکات واکر در یک سخنرانی که در راستای تبلیغات ریاست‌جمهوریش ایراد کرد اظهار کرده بود: «فقط تعداد معدودی مسلمان غیر افراطی و معقول» وجود دارد. این سخنان اهانت‌آمیز وی با انتقادات شدیدی روبرو شد.

قریشی تأکید کرد: «حقیقت این است که فقط درصد ناچیزی از یک میلیارد و ششصد هزار میلیون مسلمان جهان از تروریسم دفاع می‌کنند در حالی که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان منطقی و طرفدار صلح هستند.» او خاطر نشان کرد که جامعه اسلامی میلواکی همیشه اعمال تروریستی گروه‌های اسلام‌گرا را محکوم کرده ازجمله سال گذشته که این مؤسسه مانند همه رهبران مسلمان جهان داعش را محکوم کرد و غیراسلامی خواند.

در بین امضا کنندگان این نامه سرگشاده علاوه بر چندین مؤسسه اسلامی امریکا نام تعدادی از مقامات سرشناس مسیحی و کلیساهای امریکا به چشم می‌خورد.

بررسی ریشه‌های اسلام‌هراسی

در راستای مبارزه با خطر اسلام‌ستیزی در آمریکا با همکاری پیروان ادیان مختلف از جمله ائتلاف زنان مسلمان میلواکی، کلیسای اونجلیکال لوتران آمریکا، شورای کلیساهای ايالت ويسكانسين و برخی مؤسسات دیگر برنامه‌هایی برای بررسی ریشه‌های اسلام‌هراسی در ویسکانسین برگزار خواهد شد.

این برنامه‌ شامل بخش‌های مختلفی از جمله سخنرانی‌ها و کارگاهی درباره علل و عواقب اسلام‌هراسی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha