دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماینده ولی فقیه در هندوستان گفت: رهبران ادیان مختلف در هندوستان در برابر اهل بیت(ع) خاضع هستند و ما باید از این فرصت طلایی برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) استفاده کنیم تا شاهد تحول فرهنگی باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور در مراسم اختتامیه نخستین دوره تربیت مبلغ بین المذاهب، اظهار داشت: برگزاری این دوره گام بزرگی در جهت آشنایی با معارف اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان این که در کشور هندوستان ده ها میلیون پیروان و صدها میلیون محبان اهلبیت(ع) وجود دارد، تصریح کرد: ادیان مختلف در هندوستان نقطه مشترکی نسبت به محبت با ائمه معصومین(ع) دارند.

نماینده ولی فقیه در هندوستان خاطرنشان کرد: رهبران ادیان مختلف در هندوستان در برابر اهلبیت(ع) خاضع هستند و ما باید از این فرصت طلایی برای تبلیغ و ترویج اهلبیت(ع) استفاده کنیم تا شاهد تحول فرهنگی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با اشاره به اینکه علمای شیعه بزرگی در این کشور تربیت شده اند، ابراز داشت: علمای بسیاری برای صیانت و ترویج شیعه در هندوستان به مجاهدت های فراوانی پرداخته و رنج های بسیاری را متحمل شدند.

وی با بیان این که هنوز در آغاز یادگیری معارف اهل بیت(ع) هستیم، تصریح کرد: معارف اهلبیت(ع) به ویژه در رشته کلام گستردگی بسیاری دارد و به همین دلیل باید با انگیزه ویژه ای به تحقیقات دقیق بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در هندوستان با اشاره به اینکه تربیت یافتگان دوره تربیت مبلغ بین المذاهب باید پرچمدار مکتب اهلبیت(ع) در هندوستان باشند، ابراز داشت: توسل به اهلبیت(ع) به زبان و قلم برکت می دهد و امیدواریم با همت ویژه طلاب هندی شاهد ظهور علمایی نظیر میرحامد حسین در هندوستان باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha