دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فلاح زاده

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی موضوع شناسی گفت: کتاب وسیله انتقال افکار و اندیشه دانشمندان و وسیله فراگیری و پیشرفت علمی عموم مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین که در ساختمان ناشران قم برپا می باشد، درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: کتاب وسیله انتقال افکار و اندیشه دانشمندان و وسیله فراگیری و پیشرفت علمی عموم مردم است، توجه دادن مردم به این فرهنگ، فواید فراوانی در پی خواهد داشت.

وی با تأکید بر این که در طی سال، کتاب و کتابخوانی باید فرهنگ عمومی جامعه باشد، گفت: به دلیل برخی غفلت ها، ممکن است افراد از کتاب و کتابخوانی فاصله بگیرند، برپایی چنین نمایشگاه هایی در مردم ایجاد انگیزه می‌کند.

مدیر مرکز تخصصی موضوع شناسی  افزود: اگر در عرضه کتاب ها، تخفیف وجود داشته باشد، افراد علاقه مند به کتاب و کتابخوانی که توانایی خرید کتابهای گرانقیمت را ندارند، می توانند کتابهای مورد نظرشان را خریداری کنند.

وی ضرورت دیگر برپایی نمایشگاه کتاب را آشنایی مردم با کتب مختلف عنوان کرد و گفت: ممکن است برخی افراد انگیزه کافی یا فرصت کافی و اطلاعات چندانی از کتابها و محل عرضه موضوعات مختلف کتاب را نداشته باشند، این تمرکز مراکز نشر کتاب، می تواند کمک زیادی در این عرصه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده افزود: زمانی که از ناشران مختلف در یک محل جمع می شوند، و محصولات خود را عرضه می کنند، افراد با منشورات جدید آشنا می شوند.

وی در پایان افزود: امید است افرادی که دست اندرکار فعال سازی نمایشگاه های کتاب و عمومی کردن فرهنگ کتابخوانی هستند، در این راه پیوسته حضور داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha