چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / آئین رونمایی از کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه»

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: نشر فرهنگ دینی و فرهنگ کتاب در جامعه نیاز به یک کار تبلیغی و اطلاع‌ رسانی جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» در موسسه انوار طاها قم گفت: نشر فرهنگ دینی و فرهنگ کتاب در جامعه شاید نیاز به یک کار تبلیغی جدی و اطلاع‌رسانی دارد.

وی بیان کرد: از روزی که موسسه انوار طاها راه‌اندازی شد در پی آن بودم، اگر خلائی در حوزه وجود داشته و عرصه‌ای هست که می‌شود در آن عرصه کار کرد به آن بپردازیم.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: یکی از فعالیت‌ها در این موسسه توجه به بخش پژوهش است و کارهای مناسبی مانند پرسش‌هایی از زندگی پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) در دست چاپ است.

وی ادامه داد: در طول چند سال روزهای چهارشنبه را به بحث قواعد فکری اختصاص داده بودیم و کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه»  محصول بحث‌های روز چهارشنبه است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: مدتی این موضوع فکر من را مشغول کرده بود که کتابی فراهم شود که منهج درسی باشد و فضایی را باز کنیم که استانداردهای کتاب‌های درسی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه» در بردارنده نکاتی است، گفت: اولین نکته این کتاب منهج درسی بودن آن است و سعی شده درس به درس تنظیم شود و شامل تمرین‌ها، خلاصه درس‌ها و تمرین‌هایی برای تحقیق است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در ابتدای هر بحث سعی شده تعریف جامعی از بحث داده و سؤالات کلیدی مطرح شود و درس ناظر به پاسخگویی به سؤالات باشد.

وی با اشاره به اینکه در کتاب «القواعد الفقهیه فی فقه الامامیه»  به سابقه تاریخی هر بحثی اشاره شده است، گفت: در کتاب ارجاعات و مراجعات فراوانی در هر موضوعی وجود دارد که راه را برای تحقیق فراهم کرده است و آرای علمای گذشته و معاصر آورده شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که در این کتاب به مباحث حقوقی به صورت مقارنه اشاره شده است، افزود: در کتاب گزارشی از قاعده مطرح شده است و برای آشنایی اجمالی با قواعد، 23 قاعده اشاره شده است و 4 قاعده نیز به صورت تفصیلی بیان شده است.

وی با اشاره به این که این کتاب چند بار مرور شده و محصول آن بارها بررسی شده است و سعی شده با وسواس کاملی تهیه شود، گفت: در کتاب واژه‌ها و اصطلاحات به خوبی توضیح داده شده است و برای آموزش بهتر بخش‌های مختلف از فونت‌های مختلفی در کتاب استفاده شده است.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha