جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
L

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم بررسی های کارشناسانه قبل از چاپ کتاب ها، توسط متولیان این بخش تأکید کرد و خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش در انتشار کتاب های مناسب و مفید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت‌الله مجتهدشبستری، امروز در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی که با محوریت بررسی طرح «تبریز پایتخت کتاب ایران» برگزار شد، اظهار کرد:‌ فرهنگ کتابخوانی باید بیش ازپیش رواج یابد و مؤلفان، مترجمان، بانیان کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی هرچه بیشتر تشویق شوند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که کتاب نقش تأثیرگذاری در حیات فردی و اجتماعی دارد، بر لزوم بررسی های کارشناسانه قبل از چاپ کتاب توسط متولیان این بخش تأکید کرد و خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش در انتشار کتاب های مناسب و مفید شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی، افزود: امام خامنه ای در این خصوص می فرمایند "سنت کتابخوانی باید در جامعه رواج پیدا کرده و خرید کتاب باید یکی از مخارج اصلی خانواده محسوب شود و مردم باید بیش از خریدن وسایل تزئیناتی و… به کتاب اهمیت دهند چرا که امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است و از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند".

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: عرضه کتاب‌های ارزشمند، خوب و جذاب، آثار مثبت فراوانی را در پی داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به وجود ابزار متنوع اطلاع‌رسانی و وسائل متعدد آموزشی، خاطرنشان کرد: باید به خواست مخاطبان و دانش‌پژوهان و طالبان علم توجه کرد و در فضای مجازی نیز امکان بهره‌مندی از مطالب ارزشمند علمی را فراهم کنیم.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به این که باید به رفتارهای فرهنگی بیشتر توجه داشته باشیم، گفت: تشویق و ترغیب مردم، تبیلغات مؤثر رسانههای ارتباط جمعی به خصوص رسانه ملی در جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه می‌تواند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha