دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
l

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابرز نگرانی از افزایش روزافزون پرونده های قضایی، گفت: قوه قضائیه باید بصورت جدی به عرصه پیشگیری از وقوع جرائم وارد شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان آذربایجان شرقی، در سالن جلسات دادگستری استان، ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی، با اشاره به این که طبق قانون اساسی، هر سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه تحت امر و نظارت ولایت فقیه فعالیت می کنند، اظهار داشت: افزایش روزافزون پرونده های قضایی جای نگرانی و تأسف دارد و باید بیش از این کار فرهنگی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که قوه قضاییه باید بصورت جدی به عرصه پیشگیری از وقوع جرائم وارد شود، افزود: برای ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه باید پیش بینی های لازم صورت پذیرد و زندان هم مرکز تربیت مجرمان باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: در خصوص مشکلات مالیِ دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان، استانداری باید نسبت به انعکاس این مشکلات به هیأت دولت اقدام نماید.

*تقدیر از تأمین امنیت و حمایت از سرمایه گذاری

جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از زحمات تشکیلات قضایی در تأمین امنیت استان و حمایت از سرمایه گذاری، اظهار داشت: آذربایجان شرقی در بین استان های کشور از حیث امنیت در رتبه برتری قرار دارد و این در نتیجه تعامل و هماهنگی و همکاری بین دستگاه های مسئول در تأمین امنیت حاصل شده است.

وی بر حل مشکلات دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان تأکید کرد و گفت: پیگیری لازم برای حل مشکلات مزبور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی به عمل خواهد آورد.

*ضرورت خدمت رسانی مطلوب به مردم

حجت الاسلام والمسلمین شریفی، رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه، حل مسائل و مشکلات سازمان های وابسته را در راستای خدمت رسانی مناسب به مردم ضروری دانسته و خواستار پیگیری حل مشکلات مزبور از سوی استاندار شد.

وی همچنین به تعامل و همدلی موجود در بین مسئولین اجرایی، امنیتی و قضایی استان اشاره کرد و افزود: در سایه این همدلی و هماهنگی، شاهد امنیت قابل قبول در سطح استان هستیم.

در ادامه حجت الاسلام فرجی، رئیس سازمان قضایی نیروی های مسلح آذربایجان شرقی، کمبود کادر قضایی را از مشکلات این سازمان برشمرد و گفت: از استاندار محترم انتظار داریم به تکمیل پروژه ساختمان اداری سازمان قضایی نیروی های مسلح استان عنایت ویژه نموده و از بودجه های استانی مساعدت نماید.

بنی هاشمی مدیرکل زندان های استان نیز در این جلسه طرح بیمه سلامت زندانیان و کمبود فضا را از مشکلات پیش رو برشمرد و خرید دستگاههای X-RAY و BODY SCANNER را جزء انتظارات اداره کل زندان ها بیان کرد.

*لزوم ارتقاء سلامت اداری

کاظم به پایی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هم در این جلسه ابراز داشت: برای ارتقاء سلامت اداری، پرونده های ثبتی باید در آرشیو الکترونیکی قرار گیرند تا از انتقال دستی پرونده توسط ارباب رجوع جلوگیری شود.

بهرام صمدی راد، مدیرکل پزشکی قانونی استان نیز وجود امکانات اعم از خودرو های سواری در مواقع بحران را از نیازهای اداره کل پزشکی قانونی استان دانست.

* مدیریت واحد در پیشگیری از وقوع جرم

در ادامه، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دقت در ارائه آمار وقوع جرایم از سوی دستگاه ها را با تشکیل کارگروه آمار شورای قضایی استان میسر دانست و با اعلام این که حضور مدیران کل در جلسات شورای قضایی استان، در تصمیم گیری ها بسیار موثر خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت واحد در امر پیشگیری از وقوع جرم در استان امری است که می تواند در شورای پیشگیری استان تحقق یابد و مقدمه این امر نیز، حذف تشکیل جلسات موازی پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه ها است.

برپایه این گزارش، در جلسه شورای قضایی استان علاوه بر نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی، روسای سازمان های تابعه قوه قضائیه، معاونین سیاسی- امنیت و عمرانی استاندار و نیز معاونین رئیس کل دادگستری استان حضور داشتند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha