جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ امام جمعه تبریز، با تاکید بر این که باند بازی در شأن جمهوری اسلامی نیست، گفت: در حالی که بیکاری در کشور موج می‌زند، بعضی افراد مسئولیت های مختلف داشته و عضو هیئت‌ مدیره شرکت های مختلف هستند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت‌الله مجتهدشبستری، در نخستین روز دهه فجر انقلاب، در جمع مسئولان ارشد استان و روحانیون آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم عمل گرایی برخی مدعیان دفاع از ولایت فقیه، اظهار کرد: امام(ره) و مقام معظم رهبری ملتزم به قانون بوده و اطاعت از قانون جمهوری اسلامی را واجب می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت اشتغال جوانان، تصریح کرد: در حالی که بیکاری در کشور موج می‌زند، بعضی افراد مسئولیت های مختلف داشته و عضو هیئت‌ مدیره شرکت های مختلف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: باندبازی در شأن جمهوری اسلامی نیست و این که هر دولتی با تغییر نیروهای کارآمد، متدین و با تجربه، مهره‌های خود را جایگزین کند، قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر این که با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مفاسد از بین رفته و مردم نیز تحول فکری پیدا کرده‌اند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی مراکز فساد و مشروب‌فروشی‌ها برچیده شده و وجود منکرات در جامعه اسلامی قابل تحمل نیست.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر ضرورت تبعیت از ولایت فقیه، به شرایط کنونی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: "لبیک یا رسول‌الله" شعار اصلی راهپیمایی 22 بهمن امسال است و همه مردم باید در این راهپیمایی شکوهمند شرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امسال بنا به شرایط خاص از جمله مذاکرات هسته‌ای، اهانت غرب به نبی مکرم اسلام(ص) و ...، راهپیمایی 22 بهمن با‌شکوه‌تر از همیشه برگزار می‌شود.

*ولایت فقیه؛ ادامه ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه(ع)

آیت‌الله مجتهدشبستری همچنین در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه ولایت فقیه، اظهار کرد: «ولایت» به معنی سرپرستی بوده و در قرآن مجید 134 مورد واژه ولایت و مشتقات آن به کار برده شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه، ولایت فقیه را ادامه ولایت رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) دانسته و گفت: نظریه ولایت فقیه مخصوص زمان امام راحل نبوده و در دوران فقهای دیگر نیز مورد بحث قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امام با عینیت بخشی به این نظریه، معجزه قرن را رقم زد و نظریه‌ای را که قرن‌ها امکان تحقق آن وجود نداشت را به مرحله ظهور رساند.

امام جمعه تبریز با اشاره به استقبال گسترده مردم از امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن، یادآور شد: دهه فجر منشأ تحولات بزرگ در ایران اسلامی و جهان بوده است.

آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سرآغازی دوران جدید نه تنها در تاریخ ایران، بلکه در تاریخ بشریت بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha