دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
l

حوزه/ جهاد و تلاش در راه خدا، مصادیق مختلفی دارد و بالاترین مجاهده این است که انسان در مقابل زمامدار ستمگر سکوت نکند و مصداق روشن امروز این مسئله، جهاد علمی و جهاد فکری در مقابل توطئه فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در دیدار شورای فرماندهی بسیج دانشجویی استان و جمعی از روسای دانشگاههای استان آذربایجان شرقی، با تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به تفاسیر مختلف درباره "جهاد" اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد یعنی مجاهده جانی و مالی، اما در بعضی از آیات به صورت مطلق آمده است، طوری که فقط جهاد فی سبیل ا.. دیده می شود.

 وی افزود: جهاد و تلاش در راه خدا، مصادیق مختلفی دارد و بالاترین مجاهده این است که انسان در مقابل زمامدار ستمگر سکوت نکند و مصداق روشن امروز این مسئله، جهاد علمی و جهاد فکری در مقابل توطئه فرهنگی دشمنان است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: جهاد فرهنگی و فکری در زمان امروز بگونه ای است که فرهیختگان و مجاهدین فرهنگی با ابزارهای مختلف و متناسب با زمان، به مقابله با توطئه دشمنان اسلام بپردازند؛ مسئولین دانشگاه و بسیج دانشجویی در این زمینه مسئولیت مهمی دارند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معنای دانشگاه اسلامی این نیست که فقط در ظواهر یا اسامی اسلامی باشد، بلکه باید به تربیت دانشجوی اسلامی و در طراز انقلاب بپردازد و برنامه منسجمی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داشته باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: دشمن، امروز با حربه افراط و تفریط وارد مقابله با اسلام ناب شده و تیشه به ریشه اهل بیت(ع) می زند و خرافاتی چون قمه زنی را ترویج می دهد. دانشگاه باید برای تبیین حرکت دشمن برنامه ریزی مطمئنی داشته باشد.

 آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به وضع سیاسی و فرهنگی دانشگاه ها، گفت: نباید با سیاسی کاری و باند بازی، دانشجویان را از رشد علمی باز داریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha