دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ غربی‌ها با دسیسه و توطئه‌های مختلف در تلاش اند انقلاب ایران را ساقط کنند، اما به فضل الهی و با تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ناموفق بوده و هرروز منزوی‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار طلاب غیر ایرانی المصطفی واحد تبریز، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی حقیقتا از الطاف خاصه پروردگار متعال بود و باید در حفظ، حراست و صدور آن مجدانه سعی و تلاش کرد.

وی با اشاره به سوره کوثر و اعطای کوثر از سوی خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلامی(ص)، افزود: پروردگار متعال به خاطر شکرانه نعمت کوثر به پیامبر اکرم(ص) وی را به اقامه نماز و ذبح قربانی امر کرد و این سوره موجب تسلی خاطر پیامبر اکرم(ص) گردید.

امام جمعه تبریز با بیان این که کوثر به معنی خیر کثیر است، افزود: مفسرین در رابطه با خیر کثیر بحث های مفصلی کرده اند و برخی منظور از آن را قرآن کریم دانسته اند و برخی دیگر نعمت ایمان را، اما بیشتر مفسرین بر این باورند که منظور از کوثر و خیر کثیر در این سوره عبارت است از حضرت فاطمه زهرا(س) چرا که سخنان، کردار و رفتار و تمام زندگی ایشان خیر کثیر بوده و از ذریه ایشان ائمه اطهار(ع) متولد گردیده اند و خداوند متعال به سبب این ذریه طیب و طاهر دین خود را احیا کرده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه افزود: در زمان غیبت حضرت حجت(عج) نیز شخصیت هایی مثل امام امت و امام خامنه ای نیز در ادامه حرکت انبیاء و ائمه اطهار(ع) دین خدا را احیا کردند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نه تنها ایران را رهبری می نماید، بلکه ولی امر مسلمین جهان بوده و تمامی مسلمانان جهان را رهبری می کند. امروزه بیداری اسلامی در منطقه به برکت رهبری و مدیریت ایشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مطمئناً مردم ایران اسلامی به ویژه مردم غیور و ولایت‌مدار آذربایجان با حضور گسترده و باشکوه در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن وفاداری خود به امام، ولایت و پاسداری از خون شهیدان را نشان داده و مشت محکمی بر دهان مستکبران و کسانی که با ‌آمریکا و رژیم صهیونیستی همفکر هستند و سخنان آنان را در داخل مطرح ‌می‌کنند، خواهند زد.

وی اضافه کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز غربی‌ها با دسیسه و توطئه‌های مختلف در تلاش اند انقلاب اسلامی ایران را ساقط کنند، اما به فضل الهی و با تدابیر و مدیریت بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم ناموفق بوده و هرروز منزوی‌تر می‌شوند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با انتقاد از کشور هایی که حجاب در آنها ممنوع است، خاطر نشان کردند: در ممالکی که با حجاب مبارزه می شود مسئولان آن مملک نسبت به ارزش ها و فضیلت های اخلاقی حجاب جاهل و نادان هستند و نمی فهمند که با این کار اراده جامعه سست شده و جامعه به تباهی کشیده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha