چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: امام خمینی(ره) توانست رهبری سیاسی را با رهبری مذهبی تلفیق کند و بعد از 14قرن، ولایت فقیه رهبری سیاسی جامعه را هم برعهده داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امروز دوشنبه، در همایش نقش روحانیت و طلاب آذربایجان شرقی در انقلاب اسلامی و رونمایی از کتاب اسناد مبارزاتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین انزابی که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر، علما را مرزداران اعتقادی جامعه دانسته و گفت: وظیفه روحانیت حفظ و حراست از انقلاب و استقلال ایران اسلامی و ایستادگی در برابر افکار انحرافی و عقاید باطل است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدگاه متفکرین غربی در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی(ره) و ضمن بیان این که غربی ها در باره امام راحل(ره) مدام تکرار می کردند که ایشان مجتهدی است که در سیاست و بینش سیاسی فوق تمام سیاستمداران دنیا است و پیش بینی هایش ثابت شده است، افزود: در طول تاریخ مراجع بسیار بزرگی داشته ایم، اما مرجعی که علاوه بر علوم حوزوی و اعلمیت، در سیاست هم سیاس ترین رجل سیاسی دنیا باشد و شجاعتش بعد از ائمه(ع) بی نظیر باشد، نداشته ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امام(ره) شخصا حمله را متوجه دربار شاه کرده بود و خاندان سلطنتی را ام الفساد می دانست، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز لبه تیز حملات را متوجه آمریکا کرد و آن را ام الفساد و سرکرده همه مستکبرین عالم معرفی کردند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: در اثر فداکاری ها و روشنگری های حضرت امام (ره) و به تبعیت از ایشان حضرت آیت الله میلانی که واقعا با امام(ره) هم فکر بودند در مشهد مقدس، آیت الله محلاتی در شیراز ، آیت الله خادمی در اصفهان،در تبریز هم آیت الله قاضی که رهبری انقلاب را در آذربایجان بر عهده داشتند، در تهران نیز بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید مفتح و مرحوم مهدوی کنی و در کنار آنها عده ای از علما و روحانیت به دفاع از اسلام و حمایت از امام برخاسته و با امداد های غیبی و عنایات و توجهات حضرت ولی عصر(عج) این انقلاب به پیروزی رسید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: امام و روحانیت مبارز توانستند رهبری سیاسی را با رهبری مذهبی تلفیق کنند و پس از 14 قرن ولایت فقیه رهبری سیاسی جامعه را بر عهده بگیرد. براین اساس خدمتی که روحانیت به انقلاب اسلامی کرد، افضل تر از خون شهد بود، چرا که قلم علما شهید ساز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به رسالت روحانیت در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: ایستادگی در مقابل دشمنان، مبارزه با افراط ها و تفریط ها و مقابله با تشیع لندنی و تسنن آمریکایی وظیفه علماء و روحانیت است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تعبیر اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، ابراز داشت: دشمن در نقطه مقابل جریان های تکفیری، جریان افراطی شیعی را ایجاد کرده و این تشیع انگلیسی است که با بدعت و خرافه، بهانه به دست وهابیت آمریکایی می دهد تا مسلمین را به قتل برساند.

وی ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی دنیا باید آگاه باشند و نگذارند توطئه های دشمنان در آنان اثر کند و بیش از پیش باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ نموده و علیه دشمنان اسلام بسیج شوند.

عضو مجمع روحانیت مبارز تصریح کرد: امنیت و دستاورد های امروز ما مرهون تلاش ها و خدمات ارزنده امام(ره)، رهبری، شهدا و بزرگان است و بر ماست که این حرکت را با جدیت و قدرت ادامه دهیم، چرا که گذشتگان وظایف خودشان را به نحو احسن انجام داده اند و امروزه این وظیفه خطیر بر عهده ماست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha