جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجتهد شبستری

اگر بر فرض نتیجه مذاکرات مثبت هم باشد باز هم دست از سر ملت مسلمان ایران نخواهند کشید چرا که چشم به قدرت رسیدن اسلام و مسلمین را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید حاج عباس عبداللهی، که در جبهه مقاومت به مقام رفیع شهادت نائل گشت، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در راه اسلام رشادت ها و فداکاری های بزرگی را انجام داده و مایه افتخار برای آذربایجان است.

وی اضافه کرد: شهید عبداللهی هم چنان که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رشادت ها و فداکاری های بزرگی را انجام داده بود  بعد از جنگ و تامین امنیت در ایران نیز در جبهه مقاومت به دفاع از اسلام و مسلمین پرداخته و بالاخره به مقام رفیع شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: انسان در قرآن کریم هم مورد مدح قرار گرفته و هم مورد ذم، اگر یک انسانی مقصدش رضای پروردگار باشد و مبداءش امتثال امر خدا باشد مصداق بارز «و لقد کرّمنا بنی آدم» می شود تا بدانجا که «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند» اما انسانی که در اثر مخالفت با اوامر الهی و سرپیچی از دستورات الهی و پیامبر اسلام به اسفل السافلین می رسد با دست خودش خودش را بدبخت می کند، مگر کسانی که ایمان و عمل صالح دارند.

آیت الله مجتهد شبستری بیان داشت: یکی از مصادیق انسان های ممدوح و رستگار عبارت است از شهدای عزیز چرا که این عزیزان در راه خدا جان خودشان را فدا کرده و  جزو اولیاء الله به شمار می روند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: این فرهنگ شهادت طلبی باید در جامعه ترویج یابد چرا که همین فرهنگ شهادت طلبی است که جامعه، بلکه اسلام را زنده نگه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی واقعا مایه افتخار ایران اسلامی بلکه جهان اسلام است چرا که وجود چنین شخصیت هایی موجب امنیت و زنده نگه داشتن اسلام در عراق و سوریه شده است.

آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد: سرنوشت جهان باید در خاور میانه مشخص شود و اجازه ندهیم سرنوشت جهان به دست استکبار جهانی و آمریکا و اسرائیل بیافتد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به مذاکرات هسته ای و بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، خاطر نشان کرد: اگر بر فرض نتیجه مذاکرات مثبت هم باشد باز هم دست از سر ملت مسلمان ایران نخواهند کشید چرا که چشم به قدرت رسیدن اسلام و مسلمین را ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست چرا که قبل از وجود این مسئله استکبار جهانی باز با ملت مسلمان ایران دشمنی می ورزید و به همین خاطر باید به توان داخلی اتکا کرده و موجبات پیشرفت و ترقی ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم سازیم.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha