یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که منهدسین باید منافع جامعه را بر منفعت شخصی ترجیح دهند، گفت: مهندسان باید اخلاق مهندسی را از اسلام فرا بگیرند و متعهدانه آن را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، صبح امروز در همایش روز مهندس، با اشاره به نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به نام "روز مهندس"، اظهار داشت: این دانشمند بزرگ در رشته‌های مختلف، خود سر آمد بود و به عنوان معلم ثالث شناخته می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توسعه حوزه های دانشی، ابراز داشت: در دو دهه اخیر، در جوامع متمدن مباحث مختلفی در زمینه اخلاق مهندسی تدوین شده است که اگر پشتوانه این دستورالعمل‌ها، اخلاق و اعتقادات قلبی باشد، ضمانت اجرایی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که اگر خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم، در رفتار کاری هم متعهد و دلسوز خواهیم بود ، یادآور شد: بر اساس آیات قرآن، علاوه بر جامعه، افراد نیز نتیجه کارهای خود را خواهد دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اشتباه و خیانت در یک پروژه مهندسی تبعات و زیان‌های اجتماعی را به همراه دارد و در کنار آن نیز امانت و درستکاری متخصصان و مهندسان دارای اهمیت است.

رئیس شورای علی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: "صدق عهد" یکی از ملزومات اخلاق مهندسی است و مهندس متعهد باید منافع  اجتماعی را مقدم بر منافع شخصی بداند.

 امام جمعه تبریز افزود: ایثار در مقام عمل و انجام تعهدات ضروری است و باید توجه داشت که عمل به فرامین رهبری هم رسالت مهندسان متعهد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تحقق اقتصاد مقاومتی را از رسالت‌های جامعه مهندسی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی همانگونه که رهبری فرمودند بالفظ و گفتار محقق نمی‌شود.

وی با تاکید بر این که مهندسان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با مهندسان بر جایگاه آنان تاکید کردند، گفت: باید اخلاق مهندسی را از اسلام فرا گرفت و متعهدانه آن را در دستور کار قرار  داد.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار، خطبه عقد زوج جوان مهندس توسط آیت الله مجتهد شبستری جاری و از خانواده معظم و معزز شهدا تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha