دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
11

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت:اگر اقدام‌های تربیتی با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گیرد می توان با خیل تهاجمات فرهنگی دشمنان مقابله کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار بافعالان و مربیان تربیتی آموزش و پروزش استان که به مناسبت هفته تربیت اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید اقدام های تربیتی در این عرصه با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گیرد، تا بتوان با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و بین دانش آموزان آسان تر بود، گفت: وجود وسایل ارتباط جمعی، اینترنت، تلفن همراه و ماهواره، فعالیت در این عرصه را با مشکلات بسیاری همراه کرده و باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا اثرات منفی این گونه وسایل در جامعه به ویژه در بین قشر جوان و نوجوان، خنثی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای تحقق این خواسته باید تعداد و ساعت‌های کلاس های تربیتی به ویژه آموزش قرآن افزایش یابد و نمی توان با برگزاری کلاس های محدود در این زمینه به نتیجه مطلوب دست یافت.

آیت الله مجتهد شبستری تاکیدکرد: در این عرصه باید محتویات کتاب های قدیمی تعلیمات دینی نیز بازنگری و در آن مقوله هایی چون مباحث توحیدی، اصول اعتقادی و پاسخ به شبهات گنجانده شود تا دانش آموزان کشور از کمبودهای ذهنی جهان امروزی نجات یابند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: باید این تعلیمات همگام و همراه با شرایط و تحولات روز جامعه باشد تا بتوان نسلی آگاه و توانمند برای آینده کشور تربیت کرد.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه تعداد محدود دانش آموزان فعال در عرصه قرآنی شایسته نظام نیست، تاکید کرد: در نظام اسلامی باید قرآن به عنوان محور و عنصر حاکم در خانه های مردم باشد و دانش آموزان پس از دانش آموختگی از دوره دبیرستان، دیگر مشکلی در مباحث تلاوت و مفاهیم قرآنی نداشته باشند.

وی پیشنهاد داد: متولیان این حوزه با تبیین ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی به مسوولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، راهکارهایی را برای افزایش ساعت‌های تدریس قرآن در مدارس فراهم کنند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با بیان اینکه گسترش و ترویج فرهنگ حجاب فقط با برگزاری همایش محقق نمی شود، گفت: باید در این زمینه با ارایه دلایل کافی، ضرورت حجاب برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این دیدار گفت: نهاد تربیتی مدارس می تواند به عنوان قرارگاه پدافند فرهنگی جامعه عمل کند.

جعفر پاشایی افزود: این قرارگاه در مقابله با استحاله فرهنگی دشمنان و انحرافات فرهنگی بیگانگان نقش مهمی داشته و باید به این حوزه توجه بیشتری کرد.

وی توجه به تربیت دینی و برنامه های قرآنی، اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآنی، اجرای طرح توسعه نمازخانه های مدارس، آموزش مربیان تربیتی مدارس برای ارایه مشاوره های دینی، تقویت روحیه ولایت پذیری و ترویج روحیه مسوولیت پذیری، تجهیز یکهزار و 200 مدرسه استان به بسته های ورزشی و ... را بخشی از اقدام‌های این اداره کل برای توسعه فرهنگ دینی در مدارس آذربایجان شرقی برشمرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha