دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی با حرف و شعا محقق نمی شود، گفت: "ما می توانیم" یک حقیقت است و در تمامی زمینه ها باید به اوج قله های علمی و فناوری دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در دیدار مسئولین نظام مهندسی  آذربایجان شرقی، اظهار داشت: یکی از ویژگی های دین مبین اسلام جامعیت آن است، به طوری که در تمامی شئون مادی و معنوی دارای برنامه های دقیق است، حتی در ساخت مسکن نیز بر لزوم استحکام ساختمان ها تاکید کرده است.

وی با تاکید بر  رعایت قوانین و اصول مهندسی در ساخت و سازها، ابراز داشت: توجه به استحکام ساختمان ها از مسائل ضروری می باشد، چرا که حفظ جان مردم واجب است.

وی ادامه داد: در شهر های زلزله زده عموما ساختمان هایی که طبق اصول مهندسی ساخته شده بود یا آسیب ندیده و یا کم تر آسیب دیده بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی اشاره کرد و گفت:  ایشان جزو مفاخر اسلامی و  در رشته های مهندسی، ریاضی و نجوم جزو صاحب نظران بود و ما یاد و خدمات این دانشمند برجسته را گرامی می داریم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، افزود: ایشان همواره می فرمایند "ما می توانیم" یک حقیقت است و در تمامی زمینه ها باید به اوج قله های علمی و فناوری دست یابیم.

وی خاطر نشان ساخت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مکرارا به آن تاکید می کنند باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با صرف حرف زدن این مهم عملی نمی گردد و امیدواریم مورد توجه ویژه مسئولین علی الخصوص دولت قرار گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان بیان کرد: دولت وعده های زیادی در خصوص اشتغال جوانان و عملی ساختن اقتصاد مقاومتی داده است و امیدواریم با جدیت این وعده ها را دنبال کرده و موفق شود، چرا که شعار کافی نیست و باید به مرحله عمل رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha