یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی اوقاف آذربایجان شرقی

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی از برگزاری همایش های«قرآن و علامه طباطبایی» و «قرآن و شهریار» در حاشیه دوره سی و هفتم مسابقات سراسری قرآن، در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، پیش از ظهر امروز،‌ در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، در تبریز ‌با بیان اینکه یک ماه زودتر از زمان آغاز مسابقات قرآن به استقبال بهار دل ها رفتیم،‌ گفت: امروز زادگاه علامه طباطبایی(ره)، میزبان مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به‌عنوان ‌بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و قرآنی ایران است.

وی با اشاره به برپایی بیش از 180 محفل انس با قرآن کریم در جای جای استان آذربایجان شرقی، قبل از برگزاری دوره سی و هفتم مسابقات سراسری قرآن، گفت: در حاشیه این رویداد بزرگ قرآنی، دو همایش بزرگ با عناوین «قرآن و شهریار» و «قرآن و علامه طباطبایی» برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان این که علاوه بر این همایش ها، دانشکده علوم قرآنی تبریز نیز در زمان برپایی مسابقات بصورت رسمی افتتاح خواهد شد، ابراز داشت:‌ برگزاری این همایش‌ها و راه‌اندازی دانشکده قرآنی تبریز، هدیه مسابقات قرآنی به آذربایجان شرقی خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با تاکید براین که باید برای بالا رفتن از پله‌های معنوی  و رسیدن به قله کمال و معرفت، به قرآن که حافظ و حمایتگر انسان است، دل ببندیم ، افزود: باید با استعانت از این سرچشمه نورانیت و با تدبر و توجه و حفظ و قرائت آن خود را از شر آفات زمانه ایمن بخشیده تا رهرو واقعی ائمه هدی(ع) قرآن ناطق بودند، باشیم.

وی در پایان، مسابقات قرآن را تجلی‌گاه شکفتن غنچه‌های قرآنی خواند و بیان کرد: مسابقات قرآن محلی برای شکفته شدن غنچه‌های قرآنی در باغ گلهاست و امیدواریم این شکوفایی شکل بگیرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha