یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: حوزه امروز با توجه به رشد روز افزون داوطلبان فراگیری علوم حوزوی، به لحاظ کمبود فضا و امکانات، جوابگوی نیاز متقاضیان نیست و باید ارتقاء یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، صبح امروز در دیدار طلاب و روحانیون استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی بیش از 3هزار طلبه در حال تحصیل می باشند که حدود دوهزار نفر از این عزیزان از پایه یک تا ده در تبریز حضور دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: درس خارج  از دوازده سال قبل در تبریز دایر شده و رشته های تخصصی حوزوی نیز تاسیس گردیده و پیشرفت روز افزونی دارند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه تبریز به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت روز افزون داشته و  در برخی المپیادهای علمی، رتبه های اول کشوری را کسب کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: حوزه امروز با توجه به رشد روز افزون داوطلبان فراگیری علوم حوزوی، به لحاظ کمبود فضا و امکانات، جوابگوی نیاز متقاضیان نیست و باید ارتقاء یابد.

وی با اشاره به روایتی در خصوص کسب علم نافع، افزود: کسی که تحصیل علم یا تدریس کند و یا بدان علم و تعالیم الهیه عمل نماید، نه تنها در زمین محبوبیت خواهد داشت، بلکه در آسمان ها از او به عنوان یک شخصیت با عظمت یاد می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: طالب علوم دینی مقام بسیار بالایی دارد و فرشتگان در مقابل آن ها خاضع و خاشع هستند، چرا که شهداء گرانقدر و انسان های وارسته در نزد علماء تربیت می شوند.

امام جمعه تبریز دو شرط تعلیم و تزکیه را عامل موفقیت دانست و تصریح کرد: کسی که خود را تزکیه و تربیت کرده، می تواند دیگران را هم تربیت کند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطر نشان کرد: علم باید  همواره توام با عمل باشد و دیگران را باید با عمل به اسلام دعوت کرد، چرا که ائمه اطهار(ع) فرموده اند: «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم» یعنی اینکه مردم را با غیرزبان خود یعنی با اعمال خودتان به سوی خدا دعوت کنید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha