یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
1

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از افزایش واردات بی رویه کالاهای چینی و قاچاق، آن را خطری جدی برای تولید داخل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، امروز در دیدار فرمانده مرزبانی ناجا، با بیان این مطلب که امروزه مسئله مواد مخدر بیشتر سیاسی شده تا اقتصادی، گفت: باید مبارزه با قاچاق مواد مخدر جدی تر و قاطعانه تر صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: کشت خشخاش در افغانستان چند برابر شده و ممانعتی برای کشت و قاچاق مواد مخدر از این کشور وجود ندارد و این مسئله باعث نگرانی و خطری جدی برای کشور های مسلمان منطقه است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات و ارتباطات خود با کشورهای همسایه تلاش می کند و انتظار از کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور مسلمان بیشتر است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شهادت هشت تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در مرز پاکستان، اظهارکرد: مرزداری از بلاد اسلامی بسیار ارزشمند بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است و در روایات به این موضوع تاکید فراوان شده است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مرزبانی، تاکید کرد: مرزبانان با ایثار و فداکاری از آب و خاک میهن حراست می کنند و باید به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیشتر دقت شود.

وی اذعان کرد: رهبرمعظم انقلاب علاوه بر سیاست مداری، اسلام شناسی تمام عیار و مفسر قرآن هستند و سخنان معظم له در خصوص مرزبانی برگرفته از منابع اسلامی است .

آیت الله مجتهد شبستری افزود: مرزداران عزیز که در حفاظت از بلاد اسلامی تلاش و جانفشانی می کنند، در واقع از قرآن و احکام اسلامی مرزبانی می کنند.

وی در پایان با انتقاد از افزایش واردات بی رویه کالاهای چینی و همچنین کالاهای قاچاق، افزودند: دولت محترم می گوید که جلوی واردات بی رویه را گرفته ایم، اما شاهد افزایش آن هستیم و این برای تولید کشور خطری جدی و زیانبار تلقی می گردد و امیدواریم که این مسئله هر چه زودتر حل شود.

*اعطای نشان مرزبانی به آیت الله شبستری

سرتیپ رضایی، فرمانده مرزبانی ناجا نیز در این دیدار گفت: نیروهای مرزبانی زیر پرچم ولایت از مرزهای ایران دیده بانی و حفاظت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرزهای آذربایجان شرقی از امن ترین مرزهای کشور است و ایمان، تعهد و تعصب از ویژگی های نیروهای مرزبانی است.

برپایه این گزارش، در این دیدار از آیت الله مجتهد شبستری با اعطای نشان مرزبانی توسط سرتیپ رضایی، تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha