جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد، بلکه باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، پیش ازظهر امروز در آستانه اعزام کاروان های راهیان نور، در دیدار با مسئولان اجرایی این کاروان ها، با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س)، اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) در خطبه ای در مسجد پیامبر اکرم(ص) بیاناتی را راجع به نماز، روزه، جهاد، زکات و ولایت مطرح کرده و فرمودند"خداوند متعال جهاد را مایه عزت اسلام قرار داده است".

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این که جهاد هم به معنی اصطلاحی و هم لغوی مایه عزت اسلام و مسلمین است، ابراز داشت:  منظور از جهاد اصطلاحی یعنی نبرد با کفار و متجاوزین و جهاد لغوی نیز به معنی جد و جهد در زمینه های علمی، فکری و زبانی که عبارت از امر به معروف و نهی از منکر و جهاد علمی می باشد.

عضو مجلس خبرگان  در ادامه با اشاره به توطئه های اتکبار جهانی علیه نظام اسلامی، افزود:

پس از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی که تاب و تحمل نظام مستقل جمهوری اسلامی را  نداشت، با تحریک صدام  و به قصد تجزیه و براندازی نظام دست به اقدامات تجاوزکارانه و خصمانه ای زد، اما به برکت انفاس قدسی امام خمینی(ره) و ایمان مردم، رزمندگان اجازه کوچکترین تعرضی را ندادند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: جوانان عزیز باید بدانند که امنیت و آرامش حاکم کشور مرهون ولایت مطلقه فقیه، خون شهداء و زحمات و فداکاری های انسان های انقلابی و مومن است.

وی اضافه کرد: اگر به خاطر امنیت و استقلال موجود در کشور جهاد اصطلاحی که عبارت است از جنگ با کفار مقدر نیست، جهاد لغوی که جد و تلاش در زمینه های علمی، فرهنگی باید به نحو احسن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله مجتهد شبستری به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: حتی اگر مسئله هسته ای هم حل شود، دشمن سراغ بهانه ای دیگر خواهد رفت، چون دشمنی آن ها با ملت مسلمان ایران تمامی ندارد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: نباید مشکلات جامعه را به مذاکرات و تحریم ها گره زد، بلکه باید به ظرفیت های داخلی تکیه و توجه کرد، چرا که فقط با تکیه به ظرفیت های داخلی مشکلات جامعه حل خواهد شد.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به مشکلات فرهنگی، تصریح کرد: با ویترین سازی فرهنگی مشکلات حل نخواهد شد و باید در حوزه فرهنگ،حساب شده و دقیق حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: مسئله تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها باید اجراء شود، چرا که موجب پیشرفت علمی و معنوی دانشجویان می شود.

امام جمعه تبریز با تاثیرگذاری اردوهای رتاهیان نور نیز اشاره کرد و  افزود: راهیان نور به یک سنت حسنه تبدیل شده و جزء سفرهای معنوی و پر بار است و برای جوانان که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، بسیار مفید و تاثیرگذار می باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: در اردوهای راهیان نور باید بحث هایی از قبیل اقتصاد مقاومتی، ولایت فقیه، شبهات و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بصیرت افزایی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha