چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی ابراهیمی پور - آبادان

حوزه/ امام جمعه آبادان تصریح کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، پشتوانه بزرگی برای تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد بود و إن شاءالله سبب می شود کفه مذاکره و به نوعی مبارزه دیپلماسی به نفع ایران سنگین شود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان، با عنوان روز قدس را نشانه تدبیر و حکمت حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از سوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، بیانگر آینده‌نگری ایشان نسبت به جهان اسلام و خیزش‌های اسلامی دهه‌های بعد بود که خوشبختانه این مسأله امروز فراگیر و به دغدغه‌ای برای امت‌های اسلامی تبدیل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان، روز قدس را تهدیدی برای کشورهای ظالم و استکباری خواند و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشورهای عربی خاورمیانه به این باور رسیده بودند که غلبه بر اسراییل، امری نشدنی است، اما پس از انقلاب ملت ایران، امام خمینی(ره) با نام گذاری این روز به جهان اعلام کرد تا غلبه بر دشمن و رژیم منحوس صهیونیست آسان و شدنی است.

وی با اشاره به شکل گیری تشکلات مبارزه با رژیم اسراییل، تصریح کرد: پس از لبیک جانانه ای که ملت ایران به رهبر و مقتدایشان در خصوص حضور هرساله در راهپیمایی روز قدس داشتند، ملت های مسلمانان به ویژه مردم فلسطین که از اسارت زیر چنگال صهیونیست به درد آمده بودند، بیدار شده و حرکات گسترده ای را برای مبارزه علیه دشمن آغاز کردند.

*افشای سرپردگی حکام سعودی

امام جمعه آبادان، یکی دیگر از علت های نام گذاری روز قدس از سوی امام خمینی(ره) را افشاسازی سرسپردگی حکام فاسد سعودی نامید و تصریح کرد: امام خمینی(ره) برای نشان دادن چهره واقعی حکام سعودی، روز قدس را نام گذاری کرد تا بدین صورت افشا کند که این حکام عربی چیزی جز سرسپرده و مزدور آمریکا و اسراییل نیستند که خوشبختانه این افشا سازی مؤثر بود و ملت های آزادی خواه همچون مصر و لیبی و تونس پس از دریافت پیام امام خمینی(ره)، قیامی سراسری و بزرگ کردند.

وی در ادامه افزود: روز قدس، به جهت جایگاه شریف و والایی که میان مسلمانان عالم داشته و عاملی مهم برای جهت کردن خشم و نفرت ملت ها از رژیم غاصب صهیونیستی بوده است، امروزه تهدیدی بزرگ برای کشورهای مستبد و ظالم است.

* گسترش موج استکبار ستیزی

حجت الاسلام ابراهیمی پور، استقامت ملت های بیدار را سبب گسترش موج استکبار ستیزی در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: پس از استقامت و پیروزی مردم فلسطین، ملت بحرین نیز ظلم حکام خود را بر نتابیده و علیه استکبار قیام کردند که متأسفانه گروه‌های تکفیری با ورود در صحنه و کشتار مردم به ویژه زنان و کودکان عرصه را تغییر و جنگ را به زمینی دیگر منتقل کردند.

*فراگیر شدن شعار حمایت از فلسطین

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با اشاره به شعارهای ملت مظلوم یمن در مقابله و مواجهه با ظلم، تصریح کرد: ملت یمن، به تبعیت از مردم غیور ایران، همان شعارهای حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف را سر می دهند و این را مطالبه‌ای بر حق و ستودنی می‌دانند.

امام جمعه آبادان، حضور در راهپیمایی روز قدس فردا را یکی از درس‌های لیله القدر نامید و اظهار داشت: مردم مؤمن و خداجوی ایران با توجه به ارتباطی که میان خود و مخلوق خویش دارند در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حاضر شده و تجدید بیعتی دوباره با موازین و آرمان‌های راستین ائمه اطهار به ویژه امام علی(ع) می‌بندند، که این تجدید بیعت خود عاملی برای به صحنه کشاندن ملت در راهپیمایی روز قدس خواهد شد.

*مذاکرات به نفع ایران رقم می خورد

حجت الاسلام ابراهیمی پور، در ادامه به مسأله مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب اشاره کرد و گفت: به یقین حضور گسترده مردم با زبان روزه در خیابان‌های داغ کشور، پشتوانه‌ای بزرگ برای تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد بود که إن شاءالله سبب می شود تا کفه مناظره و به نوعی مبارزه دیپلماسی به نفع ایران سنگین شود.

وی در پایان با دعوت مردم به ویژه مردم غیور و متدین آبادان برای حضور در این راهپیمایی، اظهار داشت: از همه مردم مؤمن و خداجوی آبادان در خواست می‌کنم که فردا همزمان با سراسر کشور در خیابان‌ها حاضر شده و فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را سردهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha