یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: دولت، صدا و سیما و رسانه های جمعی را تقویت کند، چرا که اگر از بودجه فرهنگی بکاهد، مجبور خواهد شد تا بودجه زندان ها و دادگستری ها را افزایش دهد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: یکی از ارکان اقتدار ملی، وسائل ارتباط جمعی است و اصولاً هر کشوری که از این وسائل بیشتر برخوردار باشد، قطعاً آثار ارزشمندی برای آن کشور مترتب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال1394 به دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری و ضمن بیان این مطلب که رهبانیت در اسلام ممنوع است، افزود: مردم باید در همه صحنه ها حضور داشته و نسبت به همدیگر انس و الفت داشته باشند.

وی اذعان کرد: وسائل ارتباط جمعی در هر جامعه ای بسیار موثر بوده و خصوصاً در عصر حاضر پیشرفت ویژه ای کرده، به طوری که عصر ما، عصر ارتباطات نامگذاری شده است.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر اهمیت صدا و سیما در کشور و ضمن بیان فرمایشی از امام راحل(ره) مبنی بر اینکه تلویزیون دانشگاه عمومی است، اضافه کرد: محتوای برنامه های صدا و سیما باید صبغه اسلامی و فرهنگی داشته و همه محتویات آن در چارچوب اسلام و مصالح کشور باشد، لذا خداوند متعال را شاکریم که صدا و سیمای ما این گونه است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: در رژیم ستم شاهی پهلوی، تلویزیون مدام در حال پخش برنامه‌های مبتذل بود، اما به لطف الهی و به برکت انقلاب اسلامی امروزه رسانه ملی در خدمت اسلام بوده و برنامه های مختلف فرهنگی در حال پخش می باشد، البته این کافی نبوده و صدا و سیما باید هم به لحاظ محتوایی و هم در زمینه ارائه محتوای فرهنگی در قالب های متنوع و جذاب تلاش نماید.

وی بیان کرد: امروز  دولت  باید صدا و سیما و رسانه های جمعی را تقویت کند، چرا که اگر از بودجه فرهنگی بکاهد، مجبور خواهند شد تا بودجه زندان ها و دادگستری ها را افزایش دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دولت به مباحث فرهنگی رسیدگی بیشتری کند، چرا که به صلاح اجتماعی و فردی آحاد ملت است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ساده زیستی و صرفه جویی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و رسانه ملی در تبلیغ و فرهنگ سازی در این زمینه نقش ویژه ای دارد.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، افزود: شهید آوینی هم صاحب قلم بسیار شیوا و متعهد بود و هم اینکه خود ایشان بسیار ارزشی و انقلابی بود به طوری که مقام معظم رهبری لقب سید شهداء اهل قلم را به ایشان دادند.

آیت الله مجتهد شبستری بیان کرد: شهید آوینی در حوزه های مختلف هنری، تبیین و نقد غرب زدگی و تبیین دشمنی های آمریکا و سایر مسائل فرهنگی، هنری بسیار فعال بود و یکی از شاخصه های اصلی وی ذوب در ولایت و رهبری بودن بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha