پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری، عزت و سربلندی امروز ملت ایران را به برکت خون شهدا دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در پیام خود به آیین گرامیداشت سالگرد شهادت مهدی باکری که با حضور مردم تبریز در مسجد جامع این شهر برگزار شد،تصریح کرد: شهدا با خون خود، عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآور شد: شهید باکری، پاسداری عارف بالله و عامل به اسلام و پایبند به ارزش های اسلامی بود و در خدمتگزاری به اسلام و امت اسلامی و عشق به امام همواره صادق بود.

وی علت اصلی تبدیل شهادت باکری به حماسه را دست خالی جنگیدن وی با دشمن عنوان کرد و افزوده است: این شهید بزرگوار، بدون اینکه لحظه ای به برگشتن فکر کند با ایستادگی و شهادتش موجب موفقیت رزمندگان در نبردهای مختلف شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرده است: شهید باکری از جمله افرادی بود که رفتارش چه در لشکر عاشورا و چه در خارج از آن، تاثیر زیادی برروی رزمندگان می گذاشت و با رفتارش به دیگران درس های زیادی داد و مصداق "کونوا دعاه الی الله بغیر السنتکم" بود.

آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: شهید باکری به رزمندگان آموخت که این جبهه نیست که به آنها نیاز دارد بلکه این آنها هستند که به جبهه نیاز دارند تا روحشان متعالی شود.

برپایه این گزارش، در این آیین پس از نوحه سرایی و عزاداری مردم، همرزمان این شهید بزرگوار خاطراتی از دوران دفاع مقدس و دلاوری های شهید باکری را برای حاضران بیان کردند.

شهید مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب از توابع استان آذربایجان غربی متولد و در 25 اسفند ماه سال 1363 و در عملیات بدر به مقام شهادت نایل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha