جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدا

حوزه / باید طوری عمل کنیم که مدیون خون شهدا نباشیم، شهدا فردای قیامت به ما خواهند گفت شما بعد از ما چه کردید و ما باید پاسخگوی آنان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام اسدی، در یادواره شهدای نوفرست با بیان اینکه امروز هر چه داریم به برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده شهیدان  بزرگوار است اظهارکرد: در حول محور وجود با عظمت شهید در قرآن کریم، خداوندمتعال دو پرونده باز کرده که یکی مربوط به خود شهید و دیگری مربوط به والدین و خانواده آنان است.

این  استاد حوزه بیرجند با اشاره به اینکه نباید امروز به صورت عادی از کنار شهدا و قبور آنان و برنامه هایی که برای ما داشتند عبور کنیم خاطر نشان کرد: ما اگر شهید را بشناسیم و بدانیم که خداوند در باره شهیدان چه فرموده طور دیگری به شهدا نگاه خواهیم کرد  و پاسدار خون شهیدان و دست آوردهای انقلاب خواهیم بود.

حجت الاسلام اسدی یادآور شد:  خداوند عالم فرموده به کسی که در راه خدا به شهادت رسیده نگویید مرده زیرا شهدا زنده هستند، شهید مقام زنده را دارد و جاوید است، اما ما نمی توانیم آن را درک کنیم.

وی افزود: همانطور که مقام ائمه معصومین(علیهم السلام) را انسان های عادی نمی توانند درک کنند مقام شهید هم برای ما در این دنیا قابل درک نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: شهید با اولین قطره خونی که از او بر زمین می ریزد مورد عفو خداوند قرار می گیرد؛ مگر اینکه حق الناس به گردنش باشد بنابر این نام شهید در ردیف نام خدا و پیامبر اعظم(ص) قرار دارد، پس بر ما واجب است که  حرمت و احترام شهدا را داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هنگامی که دریا موج می زند هر ظرف به اندازه ظرفیت و وسعش پر آب می شود خاطر نشان کرد: ماهم به اندازه وسع و ظرفیتی که داریم می توانیم مقام شهید را درک کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص خانواده و بستگان شهدا افزود: خداوند و اولیای خدا می فرمایند بدانید که فرزندان شما از دست شما نرفته، بلکه با نماز نماز گزار، با روزه روزه دار، با حج حج گزار، حاضر و موج حرکت آنان در جریان است.

وی  خطاب به جوانان گفت: طوری عمل کنید که مدیون خون شهدا نباشید، شهدا فردای قیامت به ما خواهند گفت که ما جان دادیم برای بقای دین و این را از امام حسین (ع) درس گرفتیم، ما جان دادیم که دین بماند، شما بعد از ما چه کردید و ما باید پاسخگوی آنان باشیم.

 حجت الاسلام اسدی گفت: متاسفانه وضع جامعه در زمینه  اقتصاد, حجاب و امکاناتی که داریم با آنچه که شهدا از ما می خواستند تطبیق ندارد و ما در این زمینه خیلی  کوتاهی کرده ایم.

 وی در ادامه با بیان اینکه در آستانه سال نو قرار داریم  و امسال عید مقارن با ایام فاطمیه شده عنوان کرد:  باید احترام زهرای مرضیه(س) را نگه داریم؛ زیرا هرچه که داریم به برکت نام ایشان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha