پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 346897
۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه طبس

حوزه/ محقق حوزوی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی، گفت: همزمانی نوروز با فاطمیه باید سبب توجه بیشتر به مسائل معنوی شود

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به همزمانی ایام نوروز و فاطمیه، یادآور شد: با توجه به این که ما شیعه ومحب اهل بیت(ع) هستیم، باید در شادی ائمه(علیهم السلام) خوشحال و در غم واندوه آنان نیز ناراحت باشیم.

وی با تاکید بر این که همزمانی نوروز با فاطمیه باید سبب توجه بیشتر به مسائل معنوی شود، خاطر نشان کرد: چون عید امسال متفارن با دهه فاطمیه هست نباید دراین ایام به دنبال تحول ظاهری یعنی پوشیدن لباس نو و جشن و سرور باشیم، بلکه باید از فاطمیه برای تحولی باطنی یعنی دوری از تاریکی های درونی به سوی نور و سعادت اخروی تلاش کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد:ما باید در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) ودیگر ائمه اطهار(ع) فکر وتامل کرده، آنها را الگویی برای خودمان قرار دهیم وزندگی خود را بر اساس زندگی آنان تنظیم کنیم.

وی تاکید کرد: مردان, زنان ودختران ما از نظر حجاب، عفاف وتربیت فرزندان  وپشتیبانی وتبعیت از ولایت وفداکاری در راه ولایت ,باید فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند زیرا آن حضرت مال وجان خود را فدای ولایت, امامت و رهبری کردند.

امام جمعه طبس افزود: اگر در ایام شهادت ایشان فقط اظهار تاسف کرده ودر مراسم عزای وی شرکت کنیم واین شرکت ما بدون فکر در زندگی آن حضرت والگوگیری از ایشان نباشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

 وی با اشاره به فرمایش امام زمان(عج) که مادرم زهرا(س) بهترین الگو برای من هستند، خاطر نشان کرد: وقتی حضرت فاطمه زهرا(س) برای امام زمان(عج) بهترین الگو باشند این برای ما روشن است که باید به صورت عملی از زندگانی آن حضرت و دیگر ائمه اطهار(ع) درس گرفته وزندگی آنان را در زندگی خودمان تا آنجایی که ممکن است، اجرا کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha