جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ یکی از تبعاتی که تجمل گرایی دارد، این است که سختی های زیادی را به دنبال خود به همراه می آورد و علت خیلی از طلاق ها و از بین رفتن آرامش در خانواده ها و نیز گرفتاری ها، تجمل گرایی است.

حجت الاسلام برزگر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: عید باستانی یک سری سنت های خوبی دارد که که اسلام آن را تایید کرده است.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان قهستان در خصوص متقارن شدن دهه فاطمیه با عید گفت: احترام حضرت زهرای مرضیه (س) برهمه واجب است ، ولی این امر منافاتی با برخی از  مراسمات نوروز ندارد .

وی با بیان اینکه روحانیت درجهت معرفی درست  اسلام تلاش می کند افزود: اسلام این نیست که در ایام فاطمیه همه چیز را کنار بگذاریم و قطع صله رحم کنیم این منظور اسلام نیست.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان قهستان در خصوص نقش ساده زیستی روحانیون در اجتماع بیان کرد: اگر روحانی در ارتباطاتی که دارد سادگی را مدنظر خود قرار دهد خیلی تاثیر گذار است، این امر باعث می شود تا افراد از تجملات و تشریفات در زندگی شخصی خود کناره گیری کنند و سادگی آن طلبه و روحانی را الگوی زندگی خود قرار می دهند.

وی افزود: اولین چیزی که در جامعه به عنوان قشر روحانی می تواند تاثیرگذار باشد، این است که خود تجمل گرا نباشد اگر خدای نکرده روحانی و طلبه ما تجمل گرا باشد و در زندگی خود اهل تشریفات باشد مردم از او الگو می  گیرند.

حجت الاسلام برزگر با بیان اینکه  عمل هر شخص نشانه شخصیت اوست و  مردم عمل یک روحانی را  درخانه و اجتماع می بینند افزود: اگر شخص طلبه در زندگی خصوصی اش تجمل گرا باشد مردم دیگر به سخنان او گوش نمی دهند، ولی اگر مردم ببینند که یک روحانی ساده زندگی می کند بر آنها تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه منش و فرهنگ ما اسلامی و سیره و روش ما سیره اهل بیت (ع) است تصریح کرد: اگر ما تجمل گرا باشیم  این تجمل گرایی منافی با اسلام دارد یعنی ما فرهنگ غرب را وارد زندگی خود کردیم که متاسفانه آفتی که در حال حاضر جامعه گرفتار آن بوده همین موضوع است.

حجت الاسلام برزگر ادامه داد: یکی از تبعاتی که تجمل گرایی دارد این است که سختی های زیادی را به دنبال خود به همراه می آورد و علت خیلی از طلاق ها و از بین رفتن آرامش در خانواده ها و گرفتاری ها از تجمل گرایی است.

مدیر مدرسه امام صادق (ع) شهرستان قهستان در خصوص وظیفه مردم و رو حانیت عنوان کرد:  باید سبک زندگی اسلامی و منش اهل بیت(ع) را در زندگی خود پیاده کنیم و از زندگی آنها الگو گیریم ولی اگر با روال مصرف گرایی و اسراف های بیش از حد که در زندگی داریم  به همین صورت زندگی کنیم با مشکلات  زیادی روبه رو خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha