پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام لطفیان سازمان تبلیغات خراسان

حوزه/ در اجتماعات، دیدوبازدید ها و معاشرت های خانوادگی، رفتار و منش روحانیون به خصوص صحبت ها و گفتگوهای آنان بر روی افراد مختلف اثر بخشی خاصی دارد که هیچ جایگزینی نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به تلاقی ایام فاطمیه با نوروز گفت: آیین های سنتی خراسان جنوبی از جمله آیین هایی است که چه در بحث ایام نوروز ،صله رحم و چه در بحث حضور در مکانها و مراسم های مختلف ریشه در معارف دینی و اسلامی دارد.

وی اعزام  مبلیغن وروحانیون به مناطق دور دست را تحولی همه جانبه دانست وگفت: امروز تبلیغ چهره به چهره فقط برای عقاید و باور های مردم نیست وهر جایی که تبلیغ چهره به چهره بوده و فرهنگ مذهبی در آداب و رسوم باستانی با تمام زوایا درآنجا ریشه کرده و باعث بالندگی، رشد و شکوفایی آداب و رسوم سنتی ایرانی شده است.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به جایگاه اسلام در ابعاد مختلف زندگی مردم خاطر نشان کرد: دین اسلام و سیره چهارده معصوم(ع) باعث شکوفایی و بالندگی همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم به خصوص فرهنگ ملی  شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تبلیغ سلوک اجتماعی وعقیدتی جامعی را برای مردم به دنبال دارد، عنوان کرد: خیلی ها فکر می کنند که تبلیغ این است که فقط قرآن خوانده و یا روایات را تبیین کنند ولی این طور نیست؛ بلکه تبلیغ در هر زمینه ای که ورود پیدا کند سبک زندگی را دچار تحول می کند.

وی عنوان کرد: منبر قوی ترین رسانه برای ابلاغ هر پیامی از مکتب اسلام، برای تبیین معارف عصمت وطهارت بوده و تا به امروز ما می توانیم به دلایل مختلف و نیز مبانی عمیق ، قوی وبا پشتوانه جدی بگوییم که اثربخش ترین رسانه منبر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اثر روانی تبلیغ چهره به چهره تا به امروز هیچ جایگزینی نداشته عنوان کرد: در اجتماعات، دیدوبازدید ها و معاشرت های خانوادگی، رفتار و منش روحانیون به خصوص صحبت ها و گفتگوهای آنان بر روی افراد مختلف اثر بخشی خاصی دارد که هیچ جایگزینی نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام لطفیان  بابیان اینکه در قرآن آیات زیادی در مورد تبلیغ آمده عنوان کرد: پیغمبر(ص) هم بر معیار تبلیغ تاکید جدی داشتند وامروزه علیرغم اینکه روش های نوینی در حوزه تبلیغ معارف اهل بیت(ع) آمده ما از روش سنتی غافل نشدیم، آن را به کار می بریم و اصرار بر تبلیغات سنتی داریم واجازه نخواهیم داد که تبلیغ نوین جایگزین سنتی شود.

وی افزود: اثرحضور یک مبلغ برای مردم از گهواره تا گور در همه ابعاد است، برای مثال مشوق هایی که برای ازدواج ویا پا در میانی هایی که برای کاهش اختلاف های زندگی بعضی از افراد توسط روحانی انجام می شود اثر فراوانی دارد.

مدیر تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه  مرزهای ما با یک سری تهدیدات جدی در زمینه فرهنگی مواجهه هستند، عنوان کرد:  حضور یک روحانی در مناطق مرزی علاوه بر اینکه بنیان خانواده ها را تحکیم می کند باعث جلوگیری از ترویج فرهنگ بیگانه به خصوص بهایت و وهابیت شده و امنیت بیشتر در منطقه را ایجاد می نماید.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha