پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 346642
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
اعزام مبلغ

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام 320مبلغ به نقاط مختلف این استان در ایام فاطمیه خبرداد.

حجت الاسلام کاظم لطفیان، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند،  با تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: برای امسال دهه فاطمیه 320 نفر مبلغ  بومی برای تبلیغ و فعالیت دینی به نقاط استان بخصوص منطقه های محرم به صورت دائم و موقت اعزام خواهند شد.

وی، به برنامه های تبلیغی مبلغین وروحانیون در ایام فاطمیه و عید نوروز اشاره و عنوان کرد: علی رغم اینکه حضور روحانیون و رفتار و منش آنها الگویی برای مردم خواهد بود ولی به مبلغان برنامه هایی هم ابلاغ شده که از مهمترین موارد می توان به برپایی نمازجماعت،سخنرانی و بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری  در نام‌گذاری سال 94 اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل‌ بیت عصمت ‌و طهارت (ع)  به ویژه حضرت زهرا (س) از دیگر وظایف روحانیون می باشد.

حجت الاسلام لطفیان، با تاکید بر اینکه روحانیون و مبلغین وظیفه مهمی در امر روشنگری در عرصه های مختلف برعهده دارند عنوان کرد: تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه، حجاب و عفاف،احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی،ترویج سبک زندگی اسلامی و بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی از جمله مهم ترین برنامه‌های تبلیغی همه روحانیون در ایام تبلیغ خواهد بود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به نیاز جامعه برای حضور روحانیون در مناطق مختلف به خصوص در مسیرهای مسافرتی خاطر نشان کرد: برای ایجاد ارتباط بیشتر روحانیون با مردم تعدادی از مبلغین، ویژه مسافرین نوروزی در پلیس ‌راه و پایانه مسافربری و همچنین بوستان‌ها جهت پاسخگویی به سوالات شرعی اعزام خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروزه فضای رسانه به سمت فضای مجازی سوق دارد، یادآرشد: این فضا، مکان مناسبی برای تبلیغ دین بوده و طلاب باید به امر مخصوصا در ایام تعطیل  اهتمام داشته باشند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha