پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه / رهبر معظم انقلاب راهکارهای مبارزه با فساد را تبیین کرده اند که یکی از آنها از بین بردن بسترهای فساد است، چون تا این منافذ وجود داشته باشد، همواره شاهد پرونده های فساد اقتصادی و اداری در کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به فرمان هشت ماده‌‌ای مقام معظم رهبری به سران قوا درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: پیام معظم له باید همواره پیش روی همه مدیران و مسئولان در حوزه اجرا، قانون گذاری و قضا باشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در آن پیام، راهکارهای مبارزه با فساد را روشن کردند که یکی از آنها از بین بردن بسترهای فساد است، چون تا این بسترها و منافذ وجود داشته باشد، همواره شاهد بروز یک یا چند پرونده فساد اقتصادی و اداری در کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر روز شاهد یک پرونده جرم و جنایت در کشور هستیم و این مسئله مردم را نگران کرده است، افزود: راهکار از بین بردن جرم این است که راه های به وجود آورنده فساد از بین برود و این مهم وظیفه دولت است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دولتمردان باید نسبت به از بین بردن بسترها و زمینه های فساد اقدام کنند، مجلس شورای اسلامی نیز با وضع قوانین و مقررات لازم، زمینه سوء استفاده افراد مفسد را از بین ببرد.

دادستان کل کشور به وظیفه دستگاه قضا نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه دستگاه قضایی برخورد قاطع با مجرمان است که می تواند هم مجازات مفسدان را به همراه داشته باشد و هم سبب عبرت دیگران شود.

وی با تاکید برلزوم نظارت مستمر بر نظام اجرایی و اداری کشور در 3 حوزه قضایی، اجرایی و مقننه، خاطر نشان کرد: نهادهای نظارتی چون سازمان بازرسی  کل کشور، وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور وظیفه نظارت مستمر را بر عهده دارند تا از بروز فساد جلوگیری شود.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که هیچ پرونده فساد اقتصادی در بخش خصوصی دیده نمی شود مگر اینکه با لایه هایی در نظام اداری ارتباطی دارد، یعنی روابط ناسالمی بر قرار شده باشد، این مسئله در پرونده بانک ها و... مشاهده می شود. بنابراین بحث نظارت دائم مدیران بر حوزه تحت امر خود بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: توصیه و تاکید من به همه مدیران این است که 2 اصل اساسی اعتماد و کنترل را در نظام مدیریتی در نظر داشته و اجرا کنند و بدانند که نه کنترل جای اعتماد را می گیرد و نه اعتماد جای کنترل را، یعنی همواره باید نسبت به نیروهای تحت امر اعتماد داشته و ضمن اعتمادی که دارند، کنترل و نظارت هم صورت گیرد.این امر می تواند نظام اداری را در مقابل آسیب ها مصون سازی کند.

دادستان کل کشور، مصونیت سازی نظام اداری در برابر تهدیدها و آسیب ها را ضروری خواند و تاکید کرد: روابط ناسالم اقتصادی و اداری، ما را از پا در می آورد و سلامت نظام اداری از ضروریت هایی است که امروز بیش از هر زمان دیگری باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha