پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نجمی پور خراسان جنوبی

حوزه/ تبلیغ چهره به چهره و منبر و برای عموم سخنرانی کردن تاثیر خودش را در جامعه می گذارد، ولی این تاثیر گزاری بیشتر بستگی به مخاطب دارد.

حجت الاسلام نجمی پور، امام جمعه سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در بیرجند، وظیفه روحانیون را ترویج فرهنگ فاطمیه دانست و اظهار کرد: روحانیون در دید وبازدید هایی فامیلی بهتر است به بحث سیره سیاسی, سیره زندگانی و شوهر داری حضرت زهرا(س) و تربیت فرزند از نگاه آن حضرت وسیره حجاب وعفاف زهرای مرضیه(س) توجه داشته باشند واگر این کار به صورت چهره به چهره  انجام شود قطعا تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

حجت الاسلام نجمی پور یکی از راه های موفقیت طلبه ها را ارتباط گیری درست وموثر دانست وافزود: در این ایام شهادت حضرت فاطمه(س) بهترین فرصت برای طلبه ها وروحانیون است که سیره وروش زندگی حضرت زهرا(س) و دیگرائمه اطهار را به عنوان بهترین الگوی زندگی به مردم معرفی کنند.

امام جمعه سرایان خاطر نشان کرد: هم تبلیغ چهره به چهره وهم منبر رفتن و برای عموم سخنرانی کردن تاثیر خودش را در جامعه می گذارد ولی این تاثیر گزاری بیشتر بستگی به مخاطب دارد.

حجت الاسلام نجمی پور با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) می تواند بهترین الگو برای بشریت باشد عنوان کرد: خانم ها باید به بحث و تحقیق در مورد شخصیت حضرت فاطمه (س) در عفاف, حجاب, تربیت صحیح فرزندان, ایمان, تقوا, نظم و ....توجه داشته باشند و آقایان به بحث سیره عبادی ولایت مداری حضرت زهرا (س) خیلی توجه کنند  و حضرت فاطمه(س) را بهترین الگوی زندگی خود قرار دهند.

وی افزود:صدا و سیما در ایام عید که فیلم وسریال زیادی ساخته و نمایش داده می شود می بایست یک فیلم را هم به برای نمایش سبک زندگی حضرت زهرا (س) بسازد.

امام جمعه سرایان ادامه داد: باید صدا وسیما بحث حجاب, عفاف, انفاق و سیره حضرت زهرا(س) را به مردم معرفی کند واین موضوع را در جامعه فرهنگ سازی نمایند.

وی بابیان اینکه خانم ها در جامعه نقش مادری دارند نه کارمندی، بیان کرد: متاسفانه در جامعه کارمندی را برای بانوان اهمیت بیشتری می دهند در حالی که اساس زندگی یک خانواده به خصوص مادر این است که بتواند یک مادر خوب باشد وفرزندان خوبی تربیت کند واین الگو را باید از حضرت فاطمه زهرا(س) دریافت کرد.

 حجت الاسلام نجمی پور یادآور شد: روش های تربیتی و سیره عملی حضرت زهرا(س) و بحث شوهرداری حضرت زهرا(س) وصداقت در گفتار ورفتار آن حضرت با  امام علی (ع)  و فرزندانش که از ارکان مهم موفقیت یک زندگی خانوادگی است  باید تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهترین الگوی تمام عیار در بحث ولایت مداری است عنوان کرد: حضرت زهرا(س) از تمام تکنیک ها برای افشاگری نسبت به ظلم استفاده کردند تاجایی که جان خودشان را فدای ولایت نمودند.

امام جمعه موقت بشرویه ادامه داد: بر ما واجب ولازم است که به عنوان یک شیعه الگو مداری را از ایشان یاد بگیریم وآن را در زندگی خود پیاده کنیم

 وی در پایان یاد آور شد: باید سیره عملی حضرت زهرا(س) در جامعه فرهنگ سازی شود وهمه باید این امر مهم را ازخانواده خود شروع کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha