جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قرآن بخوان ماهی ببر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند از اجرای طرح "قرآن بخوان ماهی ببر" ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، درخصوص طرح خلاقانه "قرآن بخوان ماهی ببر" اظهار کرد: در این طرحی خلاقانه و بسیار زیبا، بچه ها قرآن می خوانند و تنگ ماهی که روی آن نام مبارک یا زهرا(س) نوشته شده، عیدی می گیرند .

وی ادامه داد: البته در کنار ماهی، کتاب داستان و شعر درمورد اهل بیت(ع) نیز به آنها هدیه شده، تا در آستانه سال نو از مسجد و قرآن خاطره خوبی در ذهن بچه ها باقی بماند.

 حجت الاسلام علیجان دلدار در خصوص نوشتن نام مبارک یا فاطمه(س) برروی تنگ ماهی که به عنوان عیدی به بچه ها داده شده اظهارکرد:این کار به نوعی نشان دهنده تلاقی عید نوروز و دهه فاطمیه با هم است، باعث می شود سفره هفت سین آنان رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد.

این استاد حوزه با اشاره به رسم قدیمی و باسابقه نوروز که ریشه در فرهنگ ایران دارد، یادآورشد: عید نوروز بهانه  و زمینه خوبی است تا در دید و بازدیدها و صله رحم مسائل فاطمیه را مطرح کرده وشبهاتی که در این زمینه برای جوانان وجود دارد را برطرف کنیم.

وی با تاکید برعیدی دادن به کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: نباید به بهانه فاطمیه همه چیز تعطیل شده بلکه باید به بهانه ای مختلف به خصوص مذهبی، به کودکان و نوجوانان عیدی داد تا آنان بهترین خاطرات را از این دوران داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: به دخترانی که بهتر حجاب خود را رعایت می کنند، از طرف حضرت فاطمه(س) به خاطر حجاب برتر هدیه دهیم تا فرهنگ سازی اسلامی صورت گیرد.

حجت الاسلام دلدار بیان کرد: معارف ما خیلی زیباست وما هم باید  سعی کنیم آنها را زیبا ارائه داده و با ابتکارات زیبا معارف الهی و دستورات دینی را در ذهن بچه ها به تصویر بکشیم.

وی عنوان کرد: بچه ها ذهن خلاقی دارند ومی توانند شبیه کاری که ما انجام دادیم را در سال های بعد انجام دهند، بنابراین خانواده ها هم می توانند با انجام این کار به نوعی موجب تقویت نظام خانواده و روحیه دینی فرزندان خود شویم.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با تاکید بر چیدن سفر هفت سین با القاب حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: امسال می توانیم سفره هفت سین خود را به صورت خلاقانه با صفات حضرت زهرا(س) نورانی کنیم.

وی با اشاره به نمونه های از القاب حضرت زهرا(س) افزود: آن بانوی دو عالم القاب و صفات زیبای همچون سلام، سادگی(ساده زیستن)، سخاوتمند، سرور (سرور زنان بهشت) ، ستاینده، سرشت پاک ایشان و .... می تواند هفت سین نوروز سال 1394 ما برای گسترش الگویی فاطمی شدن جامعه باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha