جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خدامیان - بیرجند

حوزه/ در قیامت که همه، دوستان خود را فراموش می کنند و حتی مادر از فرزند فرار می کند، حضرت کنار پل صراط می ایستد و به سوی بهشت نمی رود تا خداوند دوستانش را با او وارد بهشت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام خدامیان آرانی، امروز در جمع طلاب روحانیون خراسان جنوبی، در خصوص آیین زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و نام های زمینی و آسمانی ایشان، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) چهار نام دارند که نام فاطمه و زهرا در زمین و دو حانیه( یعنی مهربان ودلسوز) و منصوره( یعنی یاری دهنده مومنان در روز قیامت) در آسمان ها قرار دارد.

وی در مورد حب به اهل بیت(ع) به خصوص حب به حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: خداوند عشق و حب حضرت فاطمه زهرا (س) را به هر کس نمی دهد.

این محقق حوزوی ادامه داد: قبل از آن که فاطمه(س) به دنیای خاکی بیاید و جسمش در دنیا خلق شود، خداوند نورش را در عرش آفرید ومقام نورانیت, شکیبایی و استقامت را به ایشان عرضه داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقام و جایگاه حضرت فاطمه(س) و همچنین صبور بودن در مشکلات برای به تعالی رسیدن، گفت: روز قیامت روز شادی دوستان و پیروان فاطمه(س) است. در قیامت که همه، دوستان خود را فراموش می کنند و حتی مادر از فرزند خود فرار می کند، حضرت فاطمه(س) کنار پل صراط می ایستد و به سوی بهشت نمی رود تا خداوند دوستانش را با او وارد بهشت کند.

 وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره حضرت زهرای مرضیه (س)، گفت: حضرت می فرماید "در روی زمین هیچ کس همانند فاطمه زهرا(س) عبادت نمی کرد. آن قدر به نماز می ایستاد که پاهایش ورم می کرد و عبادتش هم از روی عشق بود و در نماز های شبش برای همسایگان دعا می کرد".

این محقق حوزوی افزود: متاسفانه زندگی های امروزه ما را با همسایگان بیگانه کرده، اصلا آنها را نمی شناسیم چه رسد به این که نام آنها را در نماز شب ببریم و برایشان دعا کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه الگوی زن پیرو حضرت زهرا(س) را این گونه توصیف کرد: زنانی در جامعه ما پیرو آن حضرت  هستند که اساسی ترین وظیفه خود را حفظ کانون خانواده بدانند و دلشان مشتاق خانواده باشد و خانواده را در اولویت قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: روحانیون وظیفه دارند فرهنگ اسلامی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) را در جامعه ترویج دهند و مردم را با این سبک و الگو آشنا سازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha