سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 343110
۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
1

حوزه/ کسب رضای خداوند فقط با رعایت شروطی محقق می شود که اولین مرتبه آن توحید است؛ اعتقاد به معاد و تفکر در خصوص مرگ از دیگر مراتبی است که انسان را در مسیر تقوا و کسب رضا الهی قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین صفائی، از اساتید اخلاق حوزه، شامگاه سه شنبه در جمع کارکنان مدیریت حوزه ها استان گیلان، گفت: افرادی که در کنار اقیانوس اسلام و قرآن  به سر می برند و از آن بهره نمی برند، بزرگترین حسرت خورندگان در روز قیامت خواهند بود.

وی با اشاره به این که حوزه بر دو فهم بنا شده است، گفت: اولین مسئله، فهم نظری است که از طریق مطالعه علوم نظری به دست می آید و مسئله بعدی تقوا است که درک مفاهیم این عالم برپایه آن استوار شده است.

این استاد اخلاق ادامه داد: یکی از دلایلی که انسان نمی تواند رضای خداوند را کسب کند و به  قرب الهی برسد، اعمال و رفتار خود اوست  و با رعایت موازین اخلاقی می تواند به مقصود خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی تصریح کرد: کسب رضای خداوند فقط با رعایت شروطی محقق می شود که اولین  مرتبه آن توحید  است؛ اعتقاد به معاد و تفکر در خصوص مرگ و... از دیگر مراتبی است که انسان را  در مسیر تقوا و کسب رضا الهی قرار می دهد.

وی به اهمیت شناخت دنیا اشاره کرد و افزود: شناخت دنیا و درک هستی از اساسی ترین آموزه هایی است که هر طلبه بایستی نسبت به آن بسیار اهتمام بورزد.

این استاد اخلاق درخاتمه به مراتب انسانیت اشاره کرد و ابراز داشت: افرادی که در راه رضای خداوند و بر پایه تقوا به اوج برسند، کسانی هستند که سعادتمند شده اند . در مرتبه دوم افرادی قرار دارند که  برای آخرت خود فقط به دنبال به دست آوردن بهشت هستند. دسته سوم که درپائین ترین درجه از مراتب انسانیت قرار دارند،شامل افرادی می شود که فقط در راه به دست آوردن مادیات، عمرگرانهای خویش را فنا می کنند .

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha