جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله قربانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که حوزه ها باید با اسلوب نظامند اداره شوند، گفت: شوراهای استانی با هماهنگ کردن نظرات علمای بلاد، در تثبیت نظم و انضباط حوزه ها بسیار مفید عمل می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گیلان، آیت ا... قربانی در جلسه شورای حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به و ظایف خطیر شوراهای استانی حوزه، گفت: در گذشته اداره حوزه های علمیه بر طبق سیاق و روش علمای بزرگ هر شهر و استان بود، اما در حال حاضر شوراهای استانی با هماهنگ کردن نظرات علمای بلاد، در تثبیت نظم و انضباط حوزه ها بسیار مفید عمل می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید با یک اسلوب نظامند اداره شوند، افزود: بحمدالله امروز در کشوری زندگی می کنیم که نظامی مقتدر و همسو با اهداف اسلام ناب محمدی و نهضت عاشورا در آن حاکم است و همگان باید در راستای حفظ و تثبییت نظام اسلامی همگام  شوند.

*استقبال جوانان از تحصیل در حوزه

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان نیز در این جلسه گفت: با تلاش اعضای شورا شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر متقاضیان ورود به حوزه گیلان، افزود: آمار متقاضیان ورود به حوزه استان به طور چشمگیری افزایش یافته است و یکی از عوامل مهمی که منجر به این استقبال شده، ساخت مدرسه علمیه  بزرگ امیر المومنین(ع) در رشت توسط آیت الله قربانی است. 

برپایه این گزارش، در این جلسه همچنین اعضای شورای حوزه علمیه استان به بیان نظرات خود پیرامون مسائل حوزه استان پرداختند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha