پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: اعضای شوراهای استانی حوزه، گام های جدی در راستای اداره و اجرای برنامه های حوزه بر می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار اعضای شورای حوزه علمیه استان کرمان، با تبریک دهه کرامت، با بیان این که ما به تلاش‌های اعضای شوراهای استانی احترام می‌گذاریم، گفت: اعضای شورا ها گام های جدی در راستای اداره و اجرای برنامه های حوزه بر می دارند.

وی با اشاره به این که مدیریت حوزه، بنای دخالت در برنامه های شوراهای استانی را ندارد، یادآور شد: اجرای مصوبات شوراها منوط به تایید مدیریت حوزه های علمیه است.

عضو خبرگان رهبری در رابطه با اداره موقوفات حوزوی نیز افزود: اداره موقوفات حوزوی سازکارهای مخصوص خود را می طلبد و فقط ادعای مصرف منافع آن، کاردرست نمی شود .

در این دیدار همچنین، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی، امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه حوزه علمیه این شهرستان، قدمت چهارصد ساله دارد، گفت: باید برای پذیرش طلاب، ظرفیت سازی جدی صورت گیرد  و راه‌کارهای اساسی برای جذب بیش از هزار طلبه در حوزه علمیه رفسنجان برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مدرسه سفیران هدایت رفسنجان در سال 1380، ادامه داد: در حال حاضر300 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام رمضانی به فعالیت حوزه علمیه امام حسن (ع) رفسنجان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: انشاءالله به زودی با ایجاد ظرفیت های مناسب آموزشی، تعداد 300 طلبه برای سال تحصیلی آینده جذب این مدرسه خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه رفسنجان یادآور شد: اشتیاق جوانان برای ورود به حوزه علمیه در شهرستان رفسنجان بالاست و همین امر تقویت و توسعه فضاهای آموزشی حوزوی در این شهر را می طلبد.

حجت الاسلام رمضانی همچنین با اشاره به وضعیت موقوفات رفسنجان، گفت: نقش موقوفات در توسعه استان بسیار  راه‌گشاست که باید با مدیریت صحیح،  از این منابع استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha