پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

تشکیل شوراهای استانی حوزه کاری جهادی و در راستای تقویت حوزه‌های علمیه است که هم افزایی، هم فکری و هم گرایی برای اداره امور و بررسی مشکلات را در بر خواهد داشت.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی، عصر امروز در مراسم معارفه اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران در تالار شیخ صدوق حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به این که 27 استان کشور دارای شورای مدیریت حوزه هستند، گفت: اعضای شوراهای استانها در جلسات متعدد و مستمر با بررسی مشکلات، کمبودها و نواقص مدارس علمیه شهرستان‌ها، زمینه تعامل و ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت در قم را برقرار نموده و تمهیدات لازم را برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به کار می‌گیرند.

مدیر حوزه‌های علمیه از موافقت آیات مجتبی تهرانی و مهدوی کنی با تشکیل شورای حوزوی در استان تهران خبر داد و تصریح کرد: طرح شوراهای مدیریت استانی مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید است .

وی افزود: اعضای این شوراها در هر استان شامل علما و فضلای شاخص حوزه‌ها هستند که هر کدام کارنامه ای روشن و مطلوب در خدمت به حوزه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند.

آیت‌الله مقتدایی، اعضای شوراهای هر استان را 7 نفر ذکر کرده و یادآور شد: ‌این اعضاء شامل نمایندگانی از علمای برجسته استان، اساتید سطح بالای حوزه، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مدارس علمیه هستند که یک نفر از این جمع 7 نفره به پیشنهاد اعضاء به عنوان رییس شورا انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، 9 معاونت دارد هر مدیریت استانی بایستی معاونینی را معرفی نمایند تا در بخش‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ، تهذیب، امور طلاب، امور مدارس و سایر بخش‌ها با معاونت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ارتباط و تعامل تنگاتنگ و نزدیکی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان گفت: مدیران، صاحب نظران، اساتید و طلاب با برنامه‌ریزی دقیق، هماهنگی و تعامل نزدیک شبکه‌ای فعال، پویا و منسجم را برای حوزه‌های علمیه سراسر کشور به وجود آورده‌اند که آینده ای درخشان را برای تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ترسیم خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha