سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان گیلان با اشاره به تحصیل یک هزار و 440 طلبه در حوزه استان، از پذیرش طلاب غیرایرانی از سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آخرین وضعیت آموزشی حوزه علمیه گیلان، اظهارداشت:  استان گیلان هم اکنون بالغ بر 15 مدرسه علمیه دارد که در سراسر استان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که بالغ بر یک هزار و 440 طلبه در حوزه استان مشغول تحصیل اند، ادامه داد: هم اکنون در استان گیلان تمام سطوح تحصیلی دایر بوده و طلاب علوم دینی را فرا می گیرند؛ البته درس خارج هم در استان به صورت غیر رسمی دایر می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان خاطرنشان کرد:  امر تدریس و هدایت طلاب نیز بر عهده 105 استاد می باشد که به صورت مستمر به تربیت طلاب اهتمام دارند.

*مدرسه ای با ظرفیت 2 هزار طلبه

وی ادامه با اشاره به راه اندازی مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت، به عنوان یکی از بزرگترین مدارس علمیه کشور، اظهار داشت: این مدرسه دارای وسعت خوبی بوده و ظرفیت پذیرش 1600 طلبه داخلی و 400 طلبه غیر ایرانی را دارد که امیدوارم با توجه به موقعیت استان گیلان و توریست پذیر بودن آن، بتوانیم از این فرصت، برای نشر علوم دینی در جهان بهره ببریم.

*جذب طلاب غیرایرانی از سال آینده

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، در مورد جذب طلاب غیرایرانی برای تحصیل در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) نیز گفت: تعاملات و صحبت‌های ابتدایی با جامعةالمصطفی العالمیه صورت گرفته و طبق هماهنگی به عمل آمده، از سال آینده، پذیرش طلاب غیرایرانی در این مدرسه آغاز خواهد شد.

وی، در مورد تکمیل ساختمان مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت 40هکتار بنا شده که فاز اول آن احداث گردیده و دو فاز دیگر به زودی راه‌اندازی می‌شود و در صورت تکمیل فازهای 2و 3 ، این مدرسه ظرفیت 2000 طلبه خواهد داشت که در نوع خود، در کشور بی‌نظیر است.

*رشد حوزه گیلان

مدیر حوزه علمیه گیلان در پایان سخنانی خود گفت: خوشبختانه امروز حوزه استان از جمله استان های فعال کشور بوده و در ابعاد مختلف، آموزشی، تهذیب، تبلیغ و پژوهش فعالیت های بسیاری خوبی دارد.

انتهای خبر 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha