جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 341610
۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
لاکانی

حوزه/ مدیر حوزه گیلان با تاکید براینکه به برکت وجود ولایت فقیه، امروز ایران جایگاه خوبی در جهان دارد، ادامه پیشرفت کشور را در گرو پیروی از ولایت دانست.

حجت‌الاسلام محمد لاکانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، مدیر حوزه علمیه استان گیلان در خصوص واقعه 8و 9 دی که بعد از انتخابات سال 88  در دفاع از حریم ولایت به وقوع پیوست، گفت : ولایت در اسلام  امری واجب است و رعایت حدود و ثغور دستورات ایشان است که نیل به  تعالی را در جامعه تضمین می کند .

 وی در خصوص حماسه 9 دی یادآورشد: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 که باید به یک پیروزی عمومی تبدیل می‌شد و ما آن را جشن می‌گرفتیم عده‌ای نتایج انتخابات را بر نتابیدند و بر طبل توخالی تقلب زده و شورش کردند تا اینکه مردم در 9 دی 88 حماسه‌ای را خلق کردند که در تاریخ ایران اسلامی برای همیشه جاودانه خواهد ماند و  آیندگان به این ملت آفرین خواهند گفت.

این استاد حوزه، فتنه را با هدایت دشمنان خارجی و شیطنت دشمنان داخلی دانست و افزود: مردم در ابتدا به ماهیت آنها پی برده بودند و عده‌ای هم که متوجه ماهیت فتنه‌گران نشده بودند با روشنگری‌هایی که صورت گرفت به جمع مردم اضافه شدند.

وی روشنگری ملت در زمان فتنه 88 را تاثیرگذار دانست که خطبه روشنگرانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه یکی از تاثیرگذارترین این نکات بود.

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان ساخت : درایت و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روشنگری اذهان عمومی و هوشمندی ملت بزرگ ایران در فتنه سال 88 موجب خلق حماسه‌ای در  شکست توطئه‌های شوم دشمنان خارجی و رسوایی فتنه‌گران داخلی شد.

وی ، حضور مردم این استان در روز 8 دی سال 88 و یک روز جلوتر از ملت ایران را نشان‌دهنده عمق وفاداری مردم این خطه به ولایت دانست.

تجمع طلاب گیلانی در دفاع از ولایت

حجت الاسلام لاکانی در خاتمه با اشاره به اینکه حماسه 9 دی بیانگر موضع ملت ایران نسبت به انقلاب اسلامی است، گفت: مردم ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که برای حفظ نظام اسلامی و کیان کشور و دفاع از جایگاه ولایت در میدان‌ها و عرصه‌های مختلف حضور خواهند یافت.

وی از حضور گسترده روحانیون و طلاب در مراسم گرامیداشت حماسه 8 دی در میدان شهرداری رشت خبر داد و یادآور شد: امسال در سالروز حماسه 9 دی طلاب، روحانیون و اساتید بسیجی گیلان در سالن بانک صادرات رشت تجمع می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha