سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آزمون مهدویت گیلان

حوزه/ امروز عده ای به نام ارتباط با امام زمان(عج) و سوء استفاده از احساسات پاک مردم، برای خود کسب و کاری به را انداخته اند، در چنین شرایطی طلاب و روحانیون باید وارد میدان شده و معارف مهدوی را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، در حاشیه برگزاری آزمون مهدویت، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ایام آغاز امامت امام عصر(عج)، به ویژگی های منتظران ظهور اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از وظایف منتظران واقعی این است که معارف ناب و حقیقی مهدوی را کسب کرده و انتشار دهند تا از گسترش خرافات جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت حضور جدی طلاب در عرصه پاسخ گویی به شبهات مهدوی، افزود: امروز عده ای به نام ارتباط با امام عصر(عج) و با سوء استفاده از  احساسات پاک مردم، تشکیلاتی به راه انداخته برای خود کسب و کاری ایجاد کرده اند، لذا در چنین شرایطی طلاب وظیفه دارند وارد میدان شده و معارف حقیقی مهدوی را برای مردم تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه گیلان، برقراری صلح، صفا، عدالت، سازش در کنار هم، زندگی مسالمت آمیز و... را از جمله ویژگی های دولت مهدوی اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه بارها شنیده می شود که می گویند که اگر مهدی موعود(عج) ظهور کند آنقدر خواهد کشت که رکاب اسب او را خون می گیرد!، اگر حضرت این گونه را به نسل جوان معرفی کنیم، یقیناً توجهی به آن  نخواهد شد وکسی منتظر ظهور نخواهد ماند

وی، با تاکید بر شناخت جوانان از امام عصر(عج)، اذعان داشت: شناختی که ما مطرح می کنیم، شناخت شناسنامه ای نیست، بلکه منظور، شناخت ابعاد مختلف وجودی  آن حضرت است که طلاب باید در این زمینه پیش قدم باشند.

مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) استان گیلان، در ادامه با اشاره به برنامه های این بنیاد،گفت: در راستای آشنا سازی مردم با مهدویت، دوره های مختلفی چون دوره  "تربیت مربی" در استان برگزار شده و در حال حاضر هم دوره هایی برای دانشگاه ها و سایر ارگان های فرهنگی با حضور اساتیدی از قم در حال برگزاری است.

وی برگزاری آزمون مهدویت را از دیگر برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: بعد از فرآیند جذب و پذیرش، 150 نفر در آزمون معارف مهدویت شرکت کردند که از این تعداد50 نفر برادران  و 100نفر از خواهران می باشند و نتایج آن هم اسفند ماه اعلام می گردد

حجت الاسلام و المسلمین لاکانی، با اشاره به این که جوایز ارزنده ای برای نفرات اول تا سوم در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: کسانی که بتوانند امتیاز کامل را کسب کنند، وارد چرخه آموزش مهدوی شده و در قالب برنامه های حضوری و غیر حضوری، آموزه های مهدوی فرا خواهند گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha