جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
12

حوزه/ کار حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های صالح است و اگر عملی بهتر از این بود، خداوند به بهترین بندگانش عطا می‌کرد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، در نشستی با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سپاه عظیم فرهنگی در استان‌های مختلف یاد کرد و گفت: با توجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری شهر رشت، حداقل باید 10 مدرسه علمیه خواهران در این شهر فعالیت کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: در استان گیلان تقاضا و اشتیاق برای ورود بانوان به حوزه‌های علمیه فراوان است و با توجه به این که تبلیغات چندانی برای جذب علاقه‌مندان به حوزه انجام نمی‌شود، متقاضیان خواهر برای ورود به حوزه فراوان هستند.

وی با اشاره به استعداد سایر نقاط استان گیلان برای تاسیس مدرسه علمیه خواهران یادآور شد: اگر در صومعه‌سرا، لاهیجان و رضوان‌شهر زمین مناسبی اختصاص یابد، درآماده راه اندازی حوزه خواهران در این مناطق هستیم.

*تربیت انسان های صالح

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی همچنین در دیدار با مدیران مدارس علمیه خواهران استان گیلان، گفت: با رفتار مناسب می‌توان بر دیگران تاثیر گذاشت و رفتار مدیران مدارس علمیه بیش از گفتار بر طلاب اثرگذار است.

وی افزود: جامعه با وجود نخبگان صالح، صالح می‌شود و مدارس علمیه برای تربیت انسان‌های صالح، بهترین سال‌های زندگی طلاب را در اختیار دارند، برای این کار زمانی می‌توانیم موفق باشیم که رفتار خودمان درست و مناسب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه، کار حوزه‌های علمیه را تربیت انسان‌های صالح دانست و گفت: اگر کاری بهتر از این بود خداوند به بهترین بندگانش عطا می‌کرد، حوزه‌های علمیه نیز همین وظیفه را برعهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، نعمت‌های الهی را وسیله‌ای برای احیای دین خدا دانست و افزود: کار خداوند نه زمانی که نعمتی را می‌بخشد و نه زمانی که نعمتی را می‌گیرد، بی‌دلیل نیست، بلکه نعمت‌ها فرصتی برای احیای دین خدا است.

*نظرات مدیران مدارس

در این جلسه همچنین مدیران مدارس علمیه نکاتی را در محورهایی چون  تقاضای فراوان بانوان برای ورود به حوزه‌های علمیه و پاسخگو نبودن امکانات فعلی، درخواست اعزام مبلغ از قم در مناسبت‌ها، ترقی حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های اخیر، استاندارد نبودن ساختمان برخی مدارس علمیه، اعزام اساتید اخلاق از قم و ... بیان داشتند.

*بازدید از مدارس و پروژه های حوزوی

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در سفر به استان گیلان، از برخی مدارس علمیه خواهران این استان و پروژه‌های در دست احداث بازدید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha