شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که درهای حوزه‌ به روی پیروان مذاهب اسلامی باز است، گفت: باید در مقابله با هجوم نفرت‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از همه فرصت‌ها استفاده کنیم.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، در سفر به کردستان، در جمع طلاب و فارغ‌التحصیلان مدرسه علمیه الزهرا(س) قروه و سریش‌آباد، در سخنانی کردستان را الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز و هم‌گرایی برادرانه مذاهب اسلامی دانست و اظهار کرد: امیدواریم حوزه‌های علمیه خواهران این استان نیز از بهترین مراکز اجراکننده این الگو باشند.

وی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) در رسانه‌های غرب، گفت: بهترین چهره از پیامبران آنان در قرآن نشان داده شده و قرآن کریم چهره الهی ادیان دیگر را به آنان عرضه کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اضافه کرد: حتی کتاب‌های خود آنان، چهره‌ای خشن با رفتاری غیرمنطقی از پیامبرانشان را عرضه کرده و بهترین چهره پیامبران در قرآن نمایش داده شده است.

وی با اشاره به این که تمام ادیان  الهی به دنبال سند روشنی برای سیره پیامبر خود هستند، افزود: افتخار ما مسلمانان این است که زندگی پیامبر اسلام(ص) از لحظه تولد در تاریخ ثبت شده و در دوره‌ای که دنیای شرق و غرب درگیر خونریزی بود، بهترین چهره از پیامبر اسلام(ص) در تاریخ به ثبت رسیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: در جهان عرب در دوره‌ای که هر کس ذکاوت داشت به دنبال کلاهبرداری بود، امانت، رهین وجود مقدس پیامبر اسلام(ص) بود.

وی، سیره پیامبر اسلام(ص) را از محورهای مشترک میان تمام اقوام اسلامی دانست و افزود: همزیستی مسلمانان براساس صفا و همدلی می‌تواند فصل مشترکی برای تعامل حوزه‌های علمیه شیعه با اهل سنت باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این که قاطبه اهل سنت برابر مکتب اهل بیت(ع) سر خضوع فرود می آوند، ابراز داشت: آنان به جایگاه بسیار رفیع ارباب مکتب شیعه و معصومان اقرار و اعتراف دارند.

وی، پیوند و عشق به اهل بیت(ع) را از دیگر عناصر تعامل مشترک میان شیعیان و اهل سنت دانست و گفت: همان گونه که اهل بیت(ع) فرموده‌اند اگر محاسن معارف آنان به صورت عملی به مردم ارائه شود، برای تبعیت از آنان به چیز دیگری نیاز نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان این که درهای حوزه‌های علمیه خواهران به روی پیروان مذاهب اسلامی باز است، بیان داشت: امروز باید در مقابله با هجوم نفرت‌آور چهره‌های ننگین و پست به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) از همه فرصت‌ها استفاده کنیم. ما مسئول هستیم که فرصت‌ها را به نقطه عزیمت و شروع حرکت تبدیل کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اهمیت اخلاص در عمل، گفت: مال، زندگی و عمر گذرا است، اما اگر این مال، زندگی و عمر به خدا تعلق گرفت، ماندنی خواهد شد و همه کائنات نمی‌توانند آن را نابود کنند.

وی با بیان این که آنان که با خدا معامله نمی‌کنند، مشکلاتشان بیشتر است، تصریح کرد: کسانی که در بی‌توجهی قرار دارند، زندگی راحتی نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی حوزه‌های علمیه را نیازمند همبستگی همیشگی دانست و گفت: طلاب پس از فارغ‌التحصیلی نیز ارتباط خود را با حوزه حفظ کنند. هر چه با هم باشیم، قوی‌تر، کارآمدتر، به‌روزتر و موثرتر خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه حضور بانوان طلبه در فضای مجازی و ساخت ساختمان‌های مناسب برای واحدهای حوزوی خواهران، گفت: در سال‌های اخیر پروژه‌های عمرانی فراوانی در نقاط مختلف کشور ساخته شده که منشا آثار و برکات بی‌شماری بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این که نباید تمام امکانات مصروف قم شود، ادامه داد: طلبه‌های شهرستانی با کمترین امکانات، بیشترین تاثیر را در گسترش فرهنگ اسلامی دارند. در بعضی شهرهای کوچک گاه عملکرد یک واحد حوزوی خواهران به بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور تنه می‌زند.

وی در ادامه با تجلیل از انگیزه‌های قوی فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طلاب شهرستان‌ها، خطاب به طلاب قروه و سریش‌آباد گفت: شما این نیاز را بیشتر درک می‌کنید، عطش را یافته‌اید و برای رفع آن چاره می‌اندیشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه خاطرنشان کرد: در قم بودن شرافت است، اما شما با دور بودن از قم، فضلا و اساتید را رهین خود ساخته‌اید. شما مرزداران کیان حوزه‌ها و تشیع هستید.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: نخستین کرسی آزاداندیشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در قروه برگزار شده و شاهد تشکیل کانون‌های پژوهشی و هسته‌های پژوهشی با حضور طلاب شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیل در این شهرستان هستیم.

براساس اعلام روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام بیابانی، رئیس هیات امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) سریش‌آباد نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد این مدرسه، گفت: این مدرسه در سال 90 تاسیس شده و اکنون 70 طلبه در چهار پایه تحصیلی در آن مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha