پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با بیان اینکه عرصه‌های مختلفی برای تعامل حوزه‌های علمیه با حکومت وجود دارد و نباید آن را به تبلیغ محدود کرد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در تنظیم پیوست‌های فرهنگی طرح‌های مختلف اثرگذار باشند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از دامغان ، حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی دامغان که در محل ساختمان مدرسه علمیه فاطمیه(س) این شهر  و  در جمع مدیران ادارات دامغان، تشکیل شد، مسئولیت مدیران را به عنوان تمکنی برای احیای ارزش‌های الهی توصیف کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی در راستای انسان‌سازی حرکت می‌کند و از این حیث حوزه‌های علمیه با نظام جمهوری اسلامی هم‌هدف هستند.

وی با اشاره به سخن امام  خمینی(ره) که انبیاء را مبعوث خداوند و حوزه‌های علمیه را مبعوث انبیاء دانسته‌اند، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در اکثر طرح‌های مذهبی کشور از جمله طرح صالحین و طرح رحمت سهیم هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه با تصریح گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود حوزه‌های علمیه خواهران آمار طلاق را در برخی استان‌ها کاهش داده است، گفت: امروز طلاب خواهر در یک‌سوم مدارس دخترانه آموزش و پرورش حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه عرصه‌های مختلفی برای تعامل حوزه‌های علمیه با حکومت وجود دارد و نباید آن را به تبلیغ محدود کرد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در تنظیم پیوست‌های فرهنگی طرح‌های مختلف اثرگذار باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های اجراشده در کشور فاقد پیوست فرهنگی است و همین مساله مشکل‌آفرین است، ادامه داد: در حرکت‌های اجتماعی به پیوست فرهنگی نیاز داریم.

وی همگرایی میان ادارات مختلف دامغان در راه‌اندازی ساختمان مدرسه علمیه فاطمیه این شهر را ستود و از مدیران ادارات مختلف دامغان خواست که در زمینه فراهم کردن منابع پایدار برای حوزه‌های علمیه خواهران همکاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha