پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که 70 هزار بانوی طلبه در حوزه های علمیه خواهران تحصیل می کنندگفت: با توسعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، هر یک از واحدهای حوزوی خواهران به یک قطب فرهنگی و تبلیغی در منطقه خود تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی با ارائه آماری از فعالیت‌های این نهاد خاطرنشان کرد: اکنون حدود 70 هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی مشترک با برادران در سال‌های اخیر یادآور شد: در اکثر این جشنواره‌ها تعداد آثار ارسالی و رتبه‌های ممتاز خواهران بیش از برادران بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه 5هزار بانوی طلبه به عنوان وبلاگ‌نویس در فضای مجازی فعال هستند، گفت: بانوان طلبه وارد فضای آموزش و پرورش شده‌اند و اکنون حدود 12 هزار تحصیل‌کرده حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان معلم و مربی در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توسعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، هر یک از واحدهای حوزوی خواهران به یک قطب فرهنگی و تبلیغی در منطقه خود تبدیل شده‌ است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به ماموریت‌های این نهاد افزود: در درجه اول ارتقای سطح علمی و معنوی خواهران طلبه هدف بوده و پس از آن اثرگذاری در محیط خانواده و نسل آینده مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آشنایی خواهران طلبه با معارف قرآن و تربیت مربیان قرآنی، اضافه کرد: اکنون هزار و 500 بانوی طلبه حافظ قرآن هستند و صدها مربی قرآنی در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به زحمات و خدمات آیت‌الله شرعی در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آیت‌الله شرعی نزدیک به نیم‌قرن از عمر خود را صرف حوزه‌های علمیه کرد.

وی همچنین از حمایت‌های آیت‌الله سبحانی از حوزه‌های علمیه خواهران تقدیر کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha