شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با هشدار به سردمداران سعودی در ایجاد آتش افکنی در منطقه، اظهار داشت: موج این آتش، نه تنها یمن را نخواهد سوزاند بلکه این آتش ممکن است به داخل عربستان و هم پیمانانش سرایت کند و بهتر است، سردمداران سعودی تا دیر نشده متوجه عاقبت آنچه که انجام می دهند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با ابراز تاسف شدید از اینکه دولتی که باید حامی مسلمانان باشد به مردم بی دفاع و بی گناه یمن حمله کرده است، اظهار داشت: سعودی ها با ادعای اینکه حوثی ها شورشی هستند به کشور یمن حمله کرده اند در حالی که سرمداران این کشور باید فیلم تظاهرات مردم در حمایت از این گروه را در بخش های مختلف یمن، مشاهده کنند.

وی تاکید کرد: سردمداران سعودی بدانند، نادیده گرفتن اراده یک ملت و تحمیل خاص یک دولت از بیرون بر ملتی دیگر، جز ناکامی نتیجه ای ندارد.

*مردم یمن با غیرت از منافع ملی خود دفاع خواهند کرد

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه مردم یمن با غیرت از منافع ملی خود دفاع خواهند کرد، گفت: اگر این اتفاق در عربستان سعوی نیز رخ می داد، محکوم به شکست بود چه برسد به اینکه در سایه تجاوز به یک ملت مسلمان صورت گرفته است.

*هشدار به سردمداران سعودی

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با هشدار به سردمداران سعودی در ایجاد آتش افکنی در منطقه، اظهار داشت: موج این آتش، نه تنها یمن را نخواهد سوزاند بلکه این آتش ممکن است به داخل عربستان و هم پیمانانش سرایت کند و بهتر است سردمداران سعودی تا دیر نشده متوجه عاقبت آنچه انجام می دهند باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه آتش وقتی برافروخته شود، ممکن است دامن برافروخته کنندگان آتش را نیز بگیرد، تصریح کرد: ملت های منطقه به سطحی از بیداری و هوشیاری رسیدند که میان حرکت های از سر اصلاح گری و مقابله با ظلم و ستم و حرکت های ظالمانه تفکیک قائل شوند.

*سعودی ها چرا تاکنون به مقابله با اسرائیل و داعش نپرداخته اند؟

وی در ادامه با طرح پرسشی مبنی بر اینکه اگر سعوی ها قدرتی دارند چرا تاکنون در مقابله با اسرائیلی ها به کار نگرفته اند، اظهار داشت: چرا این دولت عربی با قدرت خود با گروه تروریستی داعش که چهره بی منطق از اسلام نشان می دهند برخورد نمی کند؟

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: البته آنها چون دستی بر این آتش دارند نمی توانند چنین اقدامی کنند اما پرسشی است که مسئولان سعودی باید به مردم خود و کشورهای منطقه پاسخگو باشند.

*جنگ یمن حاصل شکست عربستان در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با اشاره به تجاوز جنگنده های عربستان سعودی به یمن، اظهار داشت: آنچه امروز ما در یمن شاهد هستیم، نتیجه شکست سیاست های عربستان و همپیمانانش در منطقه به خصوص در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی، کرانه باختری رود اردن، بحرین و در بخش هایی از افغانستان بوده است.

وی با بیان اینکه سعودی ها و برخی کشورهای هم پیمان در منطقه با پشتیبانی استکبار جهانی از گذشته به دنبال مقاصدی بودند، تصریح کرد: از گذشته طالبان و امروز گروه داعش با پشتیبانی مستقیم این دولت ها به خصوص عربستان سعودی تشکیل و حمایت شده اند.

*حمله به یمن اشتباه بزرگ عربستان

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه، حضور هوشیارانه مسلمانان منطقه، توطئه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و شیعه هراسی را در حقیقت ناکام کرد، ابراز داشت: به نظر می رسد، عدم اقبال عمومی مسلمانان اعم از شیعه و سنی به این سیاست های افراط گرایانه، شکست های مفتضحانه ای در این عرصه و شکل گیری رخدادهای اخیر در عربستان و کشورهای منطقه، دولت سعودی را وادار کرد که با حمله به یمن، یک حرکت فرار به جلو داشته باشد که این مسئله یکی از اشتباهات بزرگ آن ها می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: سردمداران سعودی در اشتباهی بزرگ به جای اینکه   متنبه و متوجه اشتباهات خود باشند، خودشان را درگیر یک بحرانی کردند که ممکن است آغاز آن به دست آنها باشد، اما خروج از بحران دست آن ها نخواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه اراده مردم مسلمان و آزاده یمن تعیین کننده نتیجه این بحران خواهد بود، خاطرنشان کرد: یمنی ها، مسلمانانی اعم از شیعه و سنی می باشند که نسبت به خاک و آینده کشورشان حساس هستند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha