شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: 30 هزار خواهر طلبه در آموزش و پرورش در حال اقامه نماز جماعت و انجام فعالیت های پرورشی اند که آمار قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری­ «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی درمراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی تربیتی و اداری مالی حوزه علمیه خواهران، که امروز با حضور مدیر و معاونین این مرکز در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به فضیلت ماه رجب اظهارداشت: ماه رجب از ماه های خاص و متعلق به حضرت علی (ع) است، باید قدر این ماه را دانست و از فرصت ها در آن، برای بندگی و اطاعت از دستورات الهی بهره گرفت.

وی در ادامه به فعالیت های حوزه خواهران اشاره کرد و افزود: حوزه علمیه خواهران یکی از بهترین کانون های تبلیغی و فرهنگی در کشور است و به همین دلیل خدمت در این مرکز و تربیت شاگردان برای ترویج دین، از با ارزش ترین خدمت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خوهران با بیان این که خدمت در این مرکز نعمتی است که خدا نصیب شما کرده است،  ادامه داد: خدا عملی که با نیت خالص انجام شود، هیچ وقت ضایع نمی کند، اگرچه اعمالی که در آن نیت هم نباشد باز هم خدا غفور و مهربان است و از خزانه بی نهایت خود اجر و پاداش می دهد، ولی مهم، عملی است که برای اعتلا و عزت اسلام انجام می شود و تربیت و آموزش خواهران یکی از آن اعمال خاص است.

وی خاطر نشان ساخت: با تأسیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، افراد شایسته ای در عرصه ترویج دین تربیت شدند که در حال حاضر مشغول خدمت رسانی در مناطق مختلف کشورند.

 حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: امروز شاهد کارهای بزرگ فرهنگی؛ مانند تشکیل حلقه های معرفتی، پاسخ به شبهات، مشاوره در امور فرهنگی، پرورشی و قرآنی، برگزاری کلاس های معارفی در مدارس آموزش و پرورش و همچنین

 برگزاری اقامه نماز جماعت  از سوی خواهران هستیم که مدت ها دروس معارفی دین را در حوزه گذارنده اند و نتایج خوبی تا کنون از این جلسات بدست آمده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: 30 هزار خواهر طلبه در آموزش و پرورش در حال اقامه نماز جماعت و انجام فعالیت های پرورشی اند که آمار قابل توجهی است.

 وی افزود: مجاهدت های زیادی از سوی بعضی انسانها در این مرکز برای ارتقاء سطح فرهنگی، پشتیبانی و تربیت شاگردان فقه جعفری صورت گرفته که تا کنون این فعالیت ها رسانه ای نشده، ولی برای حمایت بیشتر از این مرکز، باید این فعالیتها رسانه ای شود تا همه بدانند چه کارهای مهمی تا کنون صورت گرفته است.

 حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی ابراز داشت: قم ظرفیت زیادی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی دارد، یکی از کارهای این مرکز این است که از ظرفیت های علمی قم استفاده شود، و حضور قریب به 30 هزار فارغ التحصیل در حوزه علمیه خواهران استان قم دلیل بر این حقانیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha