پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمود رضا جمشیدی - حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امام زمان(عج) را صاحب‌ اصلی حوزه‌های علمیه دانسته و گفت: مبلغان به پشتیبانی علمی روزانه و هفتگی و تجربه، مهارت و تخصص نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، در دیدار مبلغان و مشاوران طلبه خواهر مدارس آموزش‌ وپرورش استان بوشهر، گفت: حضور یافتن در جمع کسانی که به هم‌عهدی خود با صاحب اصلی کار تبلیغ دین، یعنی امام زمان(عج) متعهد مانده‌اند، باعث افتخار است.

ویافزود: همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) فرمودند "علی جان اگر یک نفر به دست ‌تو هدایت شود، از همه‌چیزهایی که خورشید بر آن می‌تابد، بهتر است"؛ تبلیغ دین، کار مشکلی است، ولی نتیجه کار بر ارزش آن می‌افزاید.

وی، امام زمان(عج) را صاحب‌ اصلی حوزه‌های علمیه  دانسته و ابراز داشت: تاریخ روحانیت شیعه، در طول تاریخ اوصیاء، انبیاء و حضرت خاتم(ص) است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: نجات مردم از گمراهی و خدعه شیطان، به ‌اندازه تمام دنیا ارزش دارد و سرمایه‌ انسان درآخرت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که کسی که گوهرشناس است، به‌هیچ ‌وجه آن را از دست نمی‌دهد، خطاب به مبلغان گفت: قدم در راهی گذاشته‌اید که به پشتیبانی علمی روزانه و هفتگی و تجربه، مهارت و تخصص نیاز دارد و این نیازها باید از طریق برنامه‌ریزی، برگزاری نشست‌هایی برای تبادل شیوه‌ها و همچنین استفاده از اساتید و کارشناسان فن، پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی اضافه کرد: لازم است که خواهران مبلغ، عضو شبکه‌های اجتماعی طراحی‌شده برای مشاورین مدارس علمیه شوند و باهم تعامل داشته باشند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز گفت: در بحث عفاف و حجاب، به سبب حضور مبلغین در 63 مدرسه استان، رشد صددرصدی داشته‌ایم.

آزادمنش، مسئول خواهران مشاور در مدارس بوشهر نیز در این مراسم گفت: طرح مشاوره و تبلیغ خواهران فارغ‌التحصیل حوزه‌ علمیه استان بوشهر، از سال 90 با 20 نفر به‌طور آزمایشی شروع‌شده و در حال حاضر بیش از 70 نفر در 12 نقطه استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مبلغین با گذراندن دوره‌های آموزش مشاوره که شهریورماه هرسال، با حضور اساتید برجسته قم برگزار می‌شود، تأثیرات مثبتی را در بحث عفاف و حجاب، نماز، هیئت و مسجد، ازدواج، مسائل اخلاقی و ... داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha