شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه نسبت به ارتباط با دولت در ابعاد مختلف نه تنها بی‌تفاوت نیست؛ بلکه حساس نیز می‌باشد و در عین حال پشتیبان، حامی و مراقب هم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»،  با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به شهر کریمه اهل بیت اظهار داشت: حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهور، بالاترین مقام اجرایی حوزوی کشور است فرزند حوزه و متعلق به حوزه می‌باشد.

 وی با اشاره به این که حضور بالاترین مقام اجرایی کشور به بزرگ‌ترین پایگاه علمی جهان تشیع و جایگاه اصلی مراجع عظام دارای ویژگی‌هایی است گفت: از ویژگی‌های این سفر می توان به  ارتقا ارتباط وسیع بین دولت و حوزه اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه است و طبیعی است که حوزه نسبت به ارتباط با دولت در ابعاد مختلف نه تنها بی‌تفاوت نیست؛ بلکه باید حساس نیز باشد و در عین حال پشتیبان و مراقب هم خواهد بود.

وی ادامه داد: این تعامل یعنی انعکاس مستقیم نظرات مراجع عظام و انتقال گزارشات در سطح کلان به ایشان که  می‌تواند در تعامل بین حوزه و دولت موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه قم خاستگاه انقلاب است و در پشتیبانی از نظام همیشه ممتاز بوده است گفت: مردم شهر اجتهاد، علم و بصیرت، مدت‌ها از سفرهای رسمی استانی رئیس جمهور محروم بوده‌اند و این سفر می‌تواند برای قم موثر باشد لذا هم به عنوان یک روحانی و هم به عنوان ساکن قم مشتاق حضور رئیس جمهور در شهر قم هستیم.

وی تصریح کرد: هدف انبیا (ع)تحقق فرهنگ اسلام ناب بوده است و هدف نظام ما نیز تعالی ارزش‌ها است و دولت نیز باید در این مسیر پیشتاز باشد و این تعامل فرصت مناسبی در این راستا است و اگر در بعضی جهت‌ها کاستی‌هایی وجود دارد، تعامل دولت با صاحب‌نظران و بزرگان حوزه می‌تواند این کاستی‌ها را رفع کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به انتظاراتی که از دولت وجود دارد گفت: اقتصاد مقاومتی و تکیه کردن به ظرفیت‌های داخلی بارها از سوی مقام معظم رهبری تاکید شده است و دولت باید در این مورد شتاب بیشتری بردارد.

انتهای پیام/313/30

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha